בנט ויוגב בימים טובים יותר
בנט ויוגב בימים טובים יותרצילום: פלאש 90

חבר ועדת החוץ והביטחון ומספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ מוטי יוגב, טען הבוקר (שני) בראיון ל"גלי ישראל" כי נפתלי בנט לא יהיה שר ביטחון טוב.

"שר ביטחון טוב צריך להיות קודם כל בעל ניסיון, בעל ידיעה רחבה, בעל שיקול דעת ונכונות הקשבה, ולא בעל מחשבה מופשטת שבאמצעות הרגעה והכתשה פותרים בעיות מורכבות של יהודה ושומרון או של עזה", קבע יוגב.

יוגב תקף את תכנית "ביעור חמץ", אותה מתכוון בנט ליישם באם ימונה לתפקיד שר הביטחון וכינה אותה "מחשבות פשטניות".

יוגב מנה את סעיפי תכנית בנט והפריך אותם בזה אחר זה: "אחד, שלא תהיה כניסת חיילים לעזה. כל אדם מנוסה צבאית יודע שבכדי להכריע, הדבר מחייב מחיר. מלחמות אינן ורודות ולצערי אינן נגמרות בשעתיים של סרט ונגמר, יוצאים החוצה לפצח גרעינים. לכל צעד כזה יש מחיר. אי אפשר לנצח את חמאס בלי רגליים על הקרקע, או בהגדרה הצבאית: 'Boots on the Ground'.

''בצוק איתן הפציצו פירי מנהרות מהאוויר , זה לא גרם להריסתם או לחיסול המנהרות. השר בנט היה זה שיצא כנגד זה. במלחמת המפרץ, ארה"ב התקשתה להתמודד עם שיגורי הטילים לישראל, בלי לשלוח חיל רגלים שישמיד את הסוללות העירקיות ששיגרו טילים לעבר ישראל. אי אפשר להכריע את חמאס הכרעה מוצקת שלא גם דרך הרגליים אלא רק דרך כתישה מהאוויר".

יוגב תקף גם את סעיף הפינוי הזמני של תושבי העוטף ואמר כי "זה שולח מסר קשה. סגירת מעגל בכאילו של ההתנתקות, שאם אינני טועה שהשר בנט מעולם לא הביע את המחשבה המדינית הברורה שרצועת עזה היא חלק מארץ ישראל ושאם לא נשוב וניישב גם לא נדע להגן".

"כל היתר דורש תכנית כוללנית, כולל נרמול של הרצועה, לאפשר לצעירים, הסובלים מ-70% אבטלה, לצאת ממנה. צריך לתת להם להגר ממנה ואפילו לעבוד בישראל. עם התכניות לשיקום הרצועה גם את השבת בנינו. את השבת בנינו לא נצליח בלא כניסה לרצועה, בלא טיהור הרצועה. לפזר תכניות שאולי קונות אלקטורט זה קל, אבל ליצור מעזה איזור בטוח זה הרבה יותר מורכב", הוסיף יוגב.