אילוסטרציה
אילוסטרציהReuters

זיו קנובלר שמצא את עצמו במרכזו של "תחקיר הבוטים" שפורסם היום (שני) ב"ניו יורק טיימס" וב"ידיעות אחרונות", סיפר על ההפתעה כשגילה את שמו בממצאים.

"אני לא פעיל מטעם הליכוד, לא מתפקד של הליכוד, אין לי קשר לליכוד ואין לי שום מידע שאני מקבל מהם – קל וחומר לא כסף", הבהיר קנובלר בראיון לרשת כאן ב'.

"אני בן אדם פרטי, עובד בתעשיית ההייטק ואבא לארבעה ילדים. היום קמתי בבוקר וגיליתי שאני לא בן אדם אמיתי, אלא בוט".

קנובלר הדגיש: "חברים הרימו אליי טלפון ואמרו לי – תגיד, אתה מבין שאתה מרוח על העמוד הראשי של ידיעות אחרונות? שלחו לי צילומים של העיתון, וכך התברר לי שאני בוט".

עוד הוא אמר: "עד לפני משהו כמו 10 שנים הייתי חבר מפלגת העבודה. מהרגע ש'הפכתי צד' והתחלתי להביע דעה פוליטית שונה, אז בעצם היום אסור לי לכאורה להביע אותה כי אני נחשב כבוט ואני כנראה מקושר באיזה רשת מסואבת ומקבל כסף על זה. אני בן אדם אחד פרטי שמביע את דעתו האישית, ולא מעבר לכך".

על פי הפרסום ב''ידיעות אחרונות'', הליכוד הפעיל רשת של בוטים בטוויטר ובפייסבוק כדי לקדם את המפלגה ואת ראש הממשלה נתניהו העומד בראשה.

אחד מעורכי המחקר, יובל אדם, דיבר אף הוא ברשת ב' ותיאר את הממצאים: "מי שטרח לקרוא את המחקר, ראה שפרסמנו על מאות חשבונות שאנחנו מצאנו שמפיצים פייק ניוז, תוכן שגובל בהסתה אם לא הסתה ממש. בדוח מן הסתם כתבנו שבהרבה מאוד מהחשבונות האלה עומדים אנשים אמיתיים".

"שאלת האמיתות או מי הבן אדם שעומד מאחורי החשבון זה לא העניין פה", הסביר אדם. "העניין הוא שמצאנו רשת שפועלת בצורה מאורגנת, וכנראה גם ממומנת, בשביל להפיץ את התכנים האלה בצורה מסודרת. אנחנו לא בשלב של לדבר על חשבוניות. יש עוד מחקר שאנחנו עושים לגבי עניין המימון של הדבר הזה, אולי נדבר עליו בשלב יותר מאוחר. כרגע אנחנו מציגים את הממצאים של הרשת שמצאנו".