ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: דוברות

תנועת 'נחלה' וראשי רשויות ביו"ש ייצאו היום (שלישי) למסע מכוניות מכל רחבי יהודה ושומרון, אל בית ראש הממשלה בירושלים. השיירה תכלול משאיות עם חומרי בניין ומערבלי בטון להמחשת הדרישה לבניית יישובים חדשים בכל יהודה ושומרון.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אומר לערוץ 7 כי התושבים רוצים לשמוע מראש הממשלה דברים ברורים, "חסרה לנו אמירה חיובית על יהודה ושומרון. אנחנו רוצים ימין חזק שיחזק את יהודה ושומרון. זו קריאה ברורה לבנות לנטוע ולהמשיך לחזק את ההתיישבות. במקום להגיד איזו תכנית לא, צריך להגיד מה כן. כן לבנות, כן לחזק את ההתיישבות".

"מועצת התכנון העליונה אמורה להתכנס במהלך השבוע הקרוב ולאשר בנייה. אבל גם כאן הדרישה שלנו מאוד ברורה - לבנות ביהודה ושומרון בלי חשבון של כמה יחידות דיור ואיזה יחידות דיור. אני יכול להגיד שבבנימין יש לנו לא מעט תכניות שמוכנות ברמה התכנונית ועומדות בכל התקנים ואין שום סיבה שבעולם שמישהו יגביל את הבנייה. כל יחידות הדיור שמוכנות ומתוכננות צריכות להיות מאושרות זאת התביעה הברורה שלנו".

גנץ אינו מרוצה מקצב הבנייה ביו"ש בקדנציה שחלפה. "כראש מועצה אני חושב שממשלת ישראל יכולה לעשות הרבה יותר ממה שהיה בעבר. אנחנו רואים את ההכרה בגולן, ולכן אנחנו מצפים מממשלת ישראל לומר אמירות חיוביות על חיזוק ההתיישבות. אנחנו חושבים שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא גם בעזרת ה' יהיה ראש הממשלה הבא, ולכן אנחנו דורשים אמירה חיובית שקוראת לחזק את ההתיישבות".

ראש מועצת בנימין קורא במקביל גם לראשי המפלגות האחרות לומר את דעתן בנוגע להתיישבות. "אנחנו מצפים מכל המפלגות שמתמודדות בבחירות להביע את דעתן הברורה בנושא ההתיישבות. קראתי באופן אישי לבני נגץ לחשוף ולומר מה עמדותיו בנוגע להתיישבות. המצביעים צריכים לשמוע עמדה ברורה כדי שהם ידעו על מה הם מצביעים.

''אני חושב שמי שמחביא את עמדותיו אז הוא בעצם פוגע במצביעים שרוצים לדעת בדיוק למה הם מצביעים ולכן אנחנו דורשים מכל המפלגות כולל מפלגת כחול לבן לחשוף את המצע הפוליטי שלהם בנוגע ליהודה ושומרון ולא אמירות כוללניות של 'יהיה בסדר ונשמור על הביטחון'".