17 שנות מאסר למחבל? "מעט מדי"חוננו

בית המשפט הצבאי ביהודה פסק היום (שני) כי על המחבל שדקר את ישראל בן אהרון לרצות עונש מאסר בפועל של 17 שנה, לשלם לו פיצויים על סך 30,000 שקלים וכן נגזר עליו מאסר על תנאי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בן אהרון כנפגע עבירה טען כי מדובר בעונש בלתי מספיק וכי בכוונתו לבקש מהתביעה לערער על קולת העונש.

"היום נפסק דין המחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי במזרח גוש עציון. 17 שנה. המחבל הזה זרק סלעים לעבר רכב של יהודי, אחר כך חדר לתוך הרכב וניסה לדקור אותו. רק בתושייה רבה של האזרח הוא הצליח להינצל", אמר עורך הדין.

הוא הזכיר בנוסף כי לאחר הפיגוע "המחבל נמלט על ידי סייענים לבית חולים בחברון, שם נעצר בפעולה מסובכת של מסתערבים שסיכנו את חייהם במעצרו".

לטענתו, מדובר בעונש קל מידי. "אנחנו חושבים ש17 שנה זה מעט מידי. לאחרונה נחקק חוק הטרור שנכנס לתוקף בישראל, שמשית 25 שנות מאסר על מחבלים שניסו לרצוח במסגרת של פעילות טרור. אנחנו חושבים שהרף צריך להיות גבוה הרבה יותר".

"אנחנו נדרוש מהתביעה לערער על פסק הדין ולהחמיר את העונש", סיכם בלייכר.

נזכיר כי בן אהרון נפצע בפיגוע משולב שכלל זריקת אבנים על ידי שני מחבלים על רכבו, ולאחר שהצליח לצאת מהרכב שנפגע כליל נדקר בחזהו על ידי אחד המחבלים.

הוא פתח בירי לעבר המחבלים ואף הצליח לפגוע, אך הם נמלטו לכיוון הכפר סעיר הסמוך. בן אהרון נפצע במצב בינוני, וסבל מדקירה בפלג גופו העליון ומחבלות בראשו בעקבות זריקת האבנים עליו.