אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

"אני לא יודע – אולי איזה מטורף לקח אבן והרג ערבייה", כך אמר הנאשם בפרשת הטרור היהודי בחקירתו, שתמלילים ממנה נחשפים היום (שני) בחדשות "כאן".

ל', תלמיד הישיבה ברחלים הנאשם בהריגת הפלסטינית אעישה א-ראבי לפני כארבעה חודשים, מסביר בחקירתו מדוע DNA שלו נמצא על האבן שפגעה בא-ראבי, אך מישהו אחר ביצע את המעשה.

"אני חי שם שנה וחצי ויוצא להסתובב שם הרבה", מספר הנאשם בחקירתו על ישיבת רחלים."אני הולך בעצה של רבי נחמן – הולך כל יום בשדות, להתבודד ולדבר עם השם. אני מעשן, אז יוצא לי לירוק הרבה. יכול להיות שירקתי ופגעתי פעם אחת באבן. או שהשתנתי, או שנחתכתי וירד לי קצת דם. אולי באיזה קומזיץ נחתכתי כשאספתי קרשים, אז אני לא יודע".

במשך שבועיים שמר הקטין מבנימין שתיקה בחקירותיו, עד שהודיעה המשטרה לבית המשפט כי תגיש נגדו כתב אישום. במהלך חקירה של חודשיים נגבו עדויות מעשרות מתלמידי הישיבה ברחלים, הסמוכה למקום מותה של א-ראבי. חמישה מהם נעצרו, בהם ל' - היחיד שהואשם בהריגה בנסיבות טרור.

עוד אמר הנאשם בחקירתו: "אני מאמין שאתם - המשטרה, זה התפקיד שלכם למצוא את האמת ולגלות את האשם האמיתי, לגלות שאני חף מפשע. אני בחיים שלי בחרתי בדרך של תורה. אני לומד הרבה ורוצה לגדול להיות רב. בליל שבת אני לא הולך לעשות שטויות – גם לחלל שבת ולזרוק אבן, גם לא תרצח, שזה האיסור הכי חמור בתורה".

כשנשאל ל' על ידי החוקרים על החומר מתוך הטלפון שלו, שבו נמצאו תמונות של פגיעה בערבים וסיסמאות של גזענות, ענה: "אני באתי לדבר על מה שהיה בשבת. לא על שום דבר אחר. אם אתה רוצה לדבר על כל דבר אחר - תבוא אליי לבית ואני אכין לך קפה. בסוף זה רק תמונות, לא אני צילמתי אותן. זה איזה 15 תמונות מתוך 500".

בדיווח נאמר כי החוקרים עימתו את ל' עם העובדה שמסר את גירסתו, רק אחרי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום. הנאשם טען מצדו: "אני יודע שלשב"כ אין בעיה להמציא ממצאים ולגרום לבן אדם להודות בדברים שהוא לא עשה. מהרגע שבאתי לפה אני מקבל יחס משפיל, קשור לכיסא כל היום, עם ידיים מאחורי הגב, לא יכול להירדם כי כואבות לי האוזניים מהצעקות של החוקרים, שמבזים אותי ומקללים אותי והשמיעו לי מוזיקה בשבת בכוונה.

"כשקיבלתי יחס כזה אז החלטתי שאני לא משתף פעולה. כשדיברתי עם עורך הדין אחרי הדיון האחרון, הבנתי שיש את הראיה הפורנזית (DNA) המעפנה הזאת. החלטתי לפנות אליכם ולהסביר אותה בדיון".