מרים באלין
מרים באליןצילום: נפש בנפש

פרס "בוני ציון" ע"ש סילבן אדמס לשנת 2019 יוענק על-ידי ארגון "נפש בנפש" לחמישה עולים תוך הכרה בהשפעתם על תחומי העיסוק שלהם בישראל: חינוך; מדע ורפואה; פעילות התנדבותית; תרבות, אומנות וספורט; הסברה.

הפרס, בסכום כולל של כ-200,000 ש''ח, מוקיר עולים מארצות דוברות אנגלית יוצאי דופן אשר סייעו לישראל באופן משמעותי תוך גילום רוח הציונות המודרנית ותרומה למדינת ישראל.

להלן רשימת זוכי פרס בוני ציון לשנת 2019:

פרס בתחום המדע והרפואה יוענק לפרופ' אורה פלטיאל, מומחית לרפואה פנימית והמטולוגיה מביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית וביה"ח הדסה. תחומי המחקר של ד"ר פלטיאל כוללים את האפידמיולוגיה של מחלת הסרטן וחקר איכותו של הטיפול. במסגרת תפקידה היא הובילה מאמצי מחקר גדולים לבדיקת גורמי סיכון גנטיים, ויראליים וסביבתיים ללימפומה שאינה הודג'קין בקרב ישראלים ופלסטינים.

פרס בתחום הקהילה והפעילות ההתנדבותית יוענק ללאה אברמוביץ' ממקימיה של עמותת מלב"ב (מרכז לטיפול בקשיש בקהילה), העמותה המקצועית הראשונה והמובילה בישראל בתחום חולי האלצהיימר והדמנציה, המספקת רשת תמיכה וסיוע נרחבת הן לאדם והן לבני משפחותיהם.

פרס בתחום ההסברה יוענק למייקל דיקסון, מנכ"ל StandWithUs ישראל, ארגון חינוכי בינלאומי ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 2001 במטרה למנף את פעילות ההסברה הישראלית בעולם למען הצדקת זכות הקיום של מדינת ישראל .

פרס בתחום החינוך יוענק לד"ר בוורלי גריבץ המהווה חלוצה בתחום החינוך לנשים ולנערות יהודיות. בין היתר הייתה ד"ר גריבץ המורה הראשונה בישראל אשר לימדה תלמוד (גמרא) לבנות במערכת החינוך הממלכתי-דתי. בזכות מהלך זה, והסערה שחולל למען הכשרתן של מורות נוספות לכלל מקצועות היהדות, נעשה שינוי נרחב במערכת החינוך הדתית בישראל, להעצמת השפעתם והשראתם של המורים והמורות.

פרס בתחום תרבות אומנות וספורט יוענק לדני חכים המשמש כפילנתרופ וכמייסד ויו"ר ארגון "בודו למען השלום", ארגון חינוכי העושה שימוש באומנויות לחימה מסורתיות למען חיבור, העצמת וגיוס קהילות שונות בעולם למען השלום.

פרס למפעל חיים יוענק להרולד "סמוקי" סיימון, אחד מהטייסים שסייעו להניח את היסודות לחיל האוויר הישראלי. סמוקי חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-99. ממקימי סוכנות הביטוח "סיימון ויזל", שהפכה לסוכנות הגדולה בישראל בתחום ביטוחי החיים והולידה את קרן הפנסיה האקטוארית הראשונה בישראל. "סמוקי" נבחר כיו"ר מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) – אותם 4,800 מתנדבים שהגיעו מ-59 מדינות שונות כדי לעזור לישראל בלחימה אל מול צבאות ערב במלחמת העצמאות.

בנוסף, פרס המנהיגות הצעירה יוענק השנה למרים באלין, חובשת ונהגת האמבולנס החרדית הראשונה בירושלים. מרים וצוותה פיתחו פרוטוקול המשלב את ההתמחות הישראלית במקרים של טראומה, יחד עם הפרוטוקולים של ארגון הבריאות העולמי, לפיו ייסדה את היחידה לטיפול בפסיכוטראומה במצבי חירום של "איחוד הצלה" – צוות הפסיכוטראומה המשולב הראשון בעולם.

הפרס נקרא ע"ש סילבן אדמס, יזם נדל"ן קנדי שעלה לישראל באמצעות ארגון "נפש בנפש", אשר מקדיש את חייו ופועלו לפיתוח וקידום מדינת ישראל. אדמס המאמין בפרסום ההצלחה וההשפעה של העם הישראלי בפני העולם, רואה בפרס "בוני ציון" חלק אינטגראלי של משימה זו.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש: "מדינת ישראל קמה ומתקיימת בזכותם של עולים רבים אשר עזבו את מולדתם, ביתם ומשפחתם וקשרו את נפשם עם העם היושב בציון. אני מברך על הזכות שקיבלנו כארגון לתת במה לאותם עולים אשר השפעתם המובהקת על המדינה משחקת תפקיד מרכזי בהצעדתה קדימה, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית ומשמשים עבור העולים העתידיים מודל לחיקוי להשתלבות מוצלחת במדינת ישראל".