פינוי הסוהר שנפצע בפיגוע דקירה בכלא קציעות
פינוי הסוהר שנפצע בפיגוע דקירה בכלא קציעותPhoto by Meir Even Haim/Flash90

תנועת השמאל הקיצוני ''עומדים ביחד'' שנתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל, תצטרף להפגנה שמארגת ועדת המעקב של הציבור הערבי מול כלא קציעות.

ההפגנה תיערך מחר (רביעי) במטרה להביע תמיכה באסירים הביטחוניים שמנהלים מאבק נוכח הכוונה להגביל את הקליטה הסלולרית בתאים שלהם.

ב''עומדים ביחד'' טוענים כי השב"ס "מתנכל לאסירים בכלא קציעות, מפעיל כלפיהם אלימות פיזית ומילולית קשה שהביאה לאשפוזם של כמה מהם, לא מאפשר להם ליצור קשר עם בני משפחותיהם ומונע מהם ביקורים''.

בתנועה אומרים כי הפיגוע שאירע לפני כשבועיים, כשמחבל דקר סוהר ופצע אותו בינוני, הוא רק ''תירוץ להתנכלות'' מצד השב"ס.

''אלימות כזו היא פסולה, אך בשום אופן היא לא יכולה לשמש תירוץ לענישה קולקטיבית ולשלילת זכויות בסיסיות ומינימליות מכל האסירים באופן גורף ואחיד", מוסיפים בתנועת השמאל הקיצוני, שבה חברים יהודים וערבים.

כאמור, ההפגנה תיערך מחר בצהריים מול כלא קצינות: ''נביע מחאה נגד אלימות שב"ס והענישה הקולקטיבית, ובסולידריות עם האסירים ומשפחותיהם. גם אדם שביצע פשע ונשפט למאסר - הוא עדיין אדם, והוא זכאי ליחס אנושי ולכבוד''.

שי גליק, מנכ"ל ארגון ''בצלמו'', תקף את מארגני הפגנת התמיכה בפלסטינים: ''מדובר בחציית קו אדום. הקרן החדשה טוענת שהינה ארגון ציוני הפועל לטובת אזרחי ישראל, ובפועל מממנת כעת הפגנה למען מחבלים אשר נלחמים שיתנו להם להמשיך להכניס טלפונים סלולרים ולתכנן פיגועים מתוך הכלא''.

בקרן החדשה לישראל ובתנועת ''עומדים ביחד'' סירבו להתייחס לידיעה

פשיטה על תאי המחבלים בכלא קציעותשב"ס