אירוע ההשקה אמש במעמד ראש העיר ליאון
אירוע ההשקה אמש במעמד ראש העיר ליאוןצילום: יח"צ

הערב (שלישי) יצא לדרך שלב חצי גמר גביע המדינה בכדורגל שיפגיש בין מכבי נתניה להפועל חדרה. מחר, משחק חצי הגמר השני בין מכבי תל אביב לבני יהודה, בשחזור גמר 2016 יתקיים באצטדיון טדי שבבירה. המשחק אמנם לא צפוי להביא אליו כמות אוהדים גדולה במיוחד, אך מי שיגיע אל האצטדיון הירושלמי צפוי להיתקל בהפתעה גדולה - והפעם כזו נעימה במיוחד.

אמש השיק ראש עיריית ירושלים משה ליאון את רמפת קריית הספורט בכביש בגין דרום, שנפתחה לתנועה. רמפת קריית הספורט הינה חלק מפרויקט כביש בגין דרום, הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה שתוכנן ובוצע על ידי חברת מוריה.

פתיחתה של רמפת קריית הספורט, המהווה בשורה של ממש לתושבי ירושלים ועבור חובבי הספורט בישראל, תביא להזרמת התנועה באופן ישיר לאצטדיון טדי , להיכל הפיס הארנה ולמרכז הטניס הבינ"ל.

לא רק אוהדי הספורט המגיעים לירושלים יהנו מהרמפה, שתשדרג משמעותית את הנגישות התחבורתית וההגעה לקריית הספורט של ירושלים, שכן זו תביא גם להקלה בעומסי התנועה מהמחלפים הסמוכים בזמן אירועי ספורט.

במסגרת העבודות ברמפת הספורט, הותקנו מערכות בקרת תנועה מתקדמות, תאורה, מערכות אוויר, ניקוז ושילוט. ההשקעה בהקמת רמפת הספורט הינה כ-6 מיליון ₪.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "פתיחת הרמפה של קריית הספורט מהווה חלק נוסף מפרויקט כביש בגין בעיר. המחלף עתיד לווסת את עומסי התנועה הרבים הקיימים באזור ולאפשר גישה נוחה יותר לקריית הספורט, בעיקר בזמן אירועי ספורט גדולים. בשנים הקרובות התשתיות בעיר יעברו מהפך, התכנית רבות ואני בטוח כי נצליח לקצר את זמני הביצוע לטובת תושבי העיר".

פתיחתה לתנועה של רמפת קריית הספורט משלימה סופית את פרויקט בגין דרום שכלל את הארכתו של כביש בגין מצומת גולומב ועד לצומת הרוזמרין והחיבור לכביש 60 - בהשקעה כספית של 1.25 מיליארד ש"ח. כלל העבודות בפרויקט כביש בגין דרום נמשכו כ-6 שנים.

כביש בגין, שהוארך לאורך השנים במספר מקטעים, מהווה את עורק התנועה הראשי של עיר הבירה. הכביש מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים ובתוצרתו הסופית מתחיל בצומת עטרות מצפון ומסתיים במחלף הרוזמרין מדרום, כאשר אורכו הסופי הינו כ-16 ק"מ.

מ"מ מנכ"ל חברת מוריה אינג' יואל אבן אמר "אנו שמחים על השלמת העבודות ופתיחתה לתנועה של רמפת קריית הספורט. רמפת קריית הספורט מהווה נדבך נוסף בפרויקט כביש בגין דרום. פרויקט כביש בגין דרום הושלם תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו בתכנונו. בנוסף, נבחר הפרויקט כפרויקט המצטיין בתחום התשתיות על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל וכ"פרויקט של השנה" על ידי העמותה לניהול פרויקטים PMI בתחרות ניהולי פרויקטים".