ריבלין בקנדה
ריבלין בקנדהצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח היום (שלישי) סמינר עסקי בסימן שיתוף הפעולה הישראלי - קנדי בהשתתפות משלחת אנשי עסקים בכירים אשר התלוו לנשיא בביקורו.

על רקע שיתוף הפעולה העסקי בין המדינות ורצון להרחבתו, השתתפו בסמינר נציגי חברות ישראליות וקנדיות מתחומי הבריאות, בטחון לאומי (HLS) וסייבר, פינטק (טכנולוגיה עסקית) והאנרגיה.

המשלחת יצאה מישראל בראשות נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ובהובלת מכון הייצוא. בסמינר השתתפו בכירי הכלכלה הקנדית בהם השרה הקנדית לענייני מוסדות דמוקרטיים קרינה גולד ונשיאת לשכת המסחר של טורונטו ג'נט דה סילבה.

בפתח דבריו הודה הנשיא למכון הייצוא הישראלי, למועצה המסחרית של טורונטו, לאגודת התעשיינים ולשותפים הישראלים והקנדים ״אשר מחזקים את היחסים הכלכליים והמסחריים בין ישראל לקנדה״.

בדבריו אמר הנשיא: "מאז הקמתנו, לפני 70 שנה, אנו ממשיכים להרחיב גבולות, להגדיר מחדש את המציאות, ולמצוא פתרונות לבעיות ההווה ולאתגרי המחר. זו הסיבה שלישראל יש יותר סטרט-אפים לנפש מאשר לכל מדינה אחרת. זו הסיבה שמאות חברות רב-לאומיות הקימו בישראל מרכזי מחקר ופיתוח. וזו גם הסיבה שההשקעה הזרה הישירה בישראל ממשיכה לגדול. כנשיא מדינת ישראל, אני מאמין בכל ליבי שישראל וקנדה הן שותפות טבעיות."

עוד אמר הנשיא: "שתי המדינות שלנו הן דמוקרטיות תוססות עם כוח עבודה מגוון ומשכיל. מדינות אשר רואות במדע, בטכנולוגיה ובחדשנות את עמודי התווך של הכלכלה שלנו. שמאמינות כי פיתוח בר קיימא, ביטחון בסייבר, ערים בטוחות והצלת חיים, הם תנאים להצלחה כלכלית".

"קנדה הייתה אחת המדינות הראשונות איתה חתמה מדינת ישראל על הסכם אזור סחר חופשי, כשלפניה רק ארה"ב והאיחוד האירופי. מאז יחסי הסחר רק מתרחבים ומתפתחים. בשנת 2012 נחתם הסכם שיתוף פעולה בנושאי מכס ובשנה האחרונה שודרג הסכם אזור הסחר החופשי", הוסיף ריבלין.

הנשיא הדגיש: "ממשלת ישראל מחויבת לשיתוף פעולה גדול אף יותר עם קנדה בתחומי הבריאות, ביטחון המולדת, ההיי-טק ורבים אחרים. רק לאחרונה עדכנו את הסכם הסחר החופשי שלנו, ואנו ממשיכים לתמוך בקרן המחקר והפיתוח התעשייתית הקנדית-ישראלית"

הנשיא איחל לבאי הסמינר הצלחה רבה וקיווה כי כבר בקרוב יראו את פירותיו. "כשמדובר בשותפויות כלכליות בין ישראל לקנדה, הגבולות היחידים הם גבולות דמיוננו," חתם הנשיא את דבריו.

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר האירוע, "אני נרגש לעמוד בראש המשלחת העסקית הרשמית הגדולה ביותר שיצאה לקנדה מטעם מדינת ישראל ומברך על ההזדמנות לאפשר לנו להגדיל את שיתופי הפעולה בין המדינות שלנו מ- 1.1 מיליארד דולר בסחר בסחורות ליותר מ- 2 מיליארד דולר. אני מאמין כי משלחת זו מהווה נקודת מוצא לסדרת שיתופי פעולה חדשים קנדים וישראלים במסלול החדשנית והפריחה הכלכלית, כאשר אנו מזהים אתגרים עתידיים דומים למגזרים העסקיים שלנו הבנויים של פרודוקטיביות, חדשנות, אוטומציה, ניתוח נתונים בטכנולוגיות ייצור ועוד. לכן אנו רוצים לעודד את שני הצדדים להקים מיזמים משותפים, מחקר ופיתוח משותף ושיתוף פעולה טכנולוגי.״