כנס ש"ס
כנס ש"סצילום: יח''צ

אלפי פעילי ש"ס השתתפו במפגן תמיכה במפלגה שהתקיים בבנייני האומה.

בכנס שננעל לאחר חצות הלילה (רביעי) השתתפו שרי וחברי הכנסת של התנועה, חברי מועצת חכמי התורה, רבנים, פעילים ותומכי ש"ס מכל רחבי הארץ.

בפתח הכנס נאם הרב ציון בוארון שתקף את האדישות הקיימת לדבריו בקרב הציבור. "עברנו הרבה מערכות בחירות אבל לא ראיתי אדישות ואי אכפתיות בציבור כמו עכשיו". לדבריו, "דברים ברומו של עולם עומדים להכרעה בעוד מספר ימים".

זקן חברי מועצת החכמים, הרב שלום בעדני, כינה את לפיד וגנץ ממפלגת 'כחול לבן' "מנוולים". "אני מסתובב ואומר כל הזמן, עוד הפעם יעלו המנוולים האלה לפיד וזה, כמה סבלנו? מה יהיה מחר? לא רוצה להסביר בשכל, כל אחד מבין. יש להם שנאה ליהדות", אמר.

"אל תפקירו אותנו בין האנשים האלה. מה יהיה עם השבת? מה יהיה עם הישיבות? מה יהיה עם כל זה?". הוא דיבר על התקופה שבה המפלגות החרדיות ישבו באופוזיציה ואמר כי "מספיק סבלנו פעם אחת ובכינו, לא רוצים לסבול עוד פעם. כל הכסף הקואליציוני שנקבל יש להקדיש את זה לחינוך".

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, תקף אף הוא את לפיד. "קראנו לא מזמן את הפרשה שבה נכתב 'זכור את אשר עשה לך עמלק', לא משווה חלילה שום יהודי לעמלק, לא רוצים לפגוע בשום יהודי, אבל רבותיי 'זכור את אשר עשה לך לפיד'. כמה כואב הלב להיזכר לפני שש שנים, מה עשה לפיד חוץ מחוק הגיוס הידוע לשמצה?".

"לפיד הוא איש אכזר. הוא גזר גזירות נוראות על ילדי ישראל, הוא לא רוצה שהחרדים יביאו הרבה ילדים לעולם, אז הוא גזר לקצץ קצבאות ילדים", ציין הרב יוסף והזכיר, "גם הפעם התחייבנו ללכת עם נתניהו, רק מקווים שהוא יילך איתנו. הסכנה של לפיד גדולה יותר, הפעם מדברים שהוא יהיה חלילה מפלגת שלטון".

את הנאום המרכזי נשא מנהיגה הרוחני של ש"ס, נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן. "ריבונו של עולם צועק עלינו, תראו מה שרוצים לעשות, לחלל שבת, לרדוף את בני הישיבות ולמחוק את התורה כולה ואיך אנחנו נשתוק? הקדוש ברוך הוא מחכה לנו".

"עמלק עשה שתהיה קרירות באדם, זה הדבר הכי גרוע. כמה צריך לעשות כדי שהממשלה לא תוכל לקום בלי החרדים כולם. אני רוצה להגיד גם למפלגות הרשעיות, מתפלל עליכם שהקדוש ברוך הוא לא יצליח ידכם. תדעו לכם, אם ה' עשה שלא תצליחו זה כי הוא אוהב אתכם כדי שלא תחללו את שמו", חתם את נאומו.