הרב וידר מבשר לרב נבנצל על השבת הגופה
הרב וידר מבשר לרב נבנצל על השבת הגופהצילום: ישיבת הכותל

הרב ברוך וידר, ראש ישיבת הכותל שהשתתף בקרב סולטן יעקב והיה במחלקתו של חלל צה״ל זכריה באומל הי"ד בקורס מפקדי טנקים, מגיב להשבת גופתו לישראל אחרי 37 שנים.

"בכאב לב גדול ובדמע, זה היום עשה ה' על ידי מדינת ישראל חיכינו לו. עם ישראל זוכר את לוחמיו ולא יפקירם. אשרי העם שככה לו, אשרי העם שזהו צבאו. ושבו בנים לגבולם".

רב סמל זכריה באומל הי"ד היה בוגר ישיבת ההסדר הר עציון. באיגוד ישיבות ההסדר הגיבו להשבת גופתו ואמרו כי "כבר למעלה מ-30 שנה שאנו זוכרים את הבנים בכל רגע ורגע, כאשר גורלם של תלמידינו לוט בערפל. לילות כימים ציפינו והתפללנו לרגע הזה, ולא קיבלנו את הכרעת הספק".

"היום, התבשרנו כי זכריה חוזר הביתה ונזכה במצווה להביאו לקבר ישראל. יש לנו מחויבות ערכית ומוסרית להמשיך במאבק להשיב את כל הבנים השבויים הביתה ובהם את יהודה כץ וצבי פלדמן ולקיים את הציווי 'ושבו בנים לגבולם'", לשון התגובה.

מישיבת ההסדר הר עציון נמסר, "בית ישיבת הר עציון מבית איגוד ישיבות ההסדר אבל משתתפת בצערה העמוק של משפחת באומל עם התקבל הידיעה הסופית על נפילתו של תלמידנו האהוב זכריה באומל שיצא עם רעיו מבית המדרש של ישיבתנו לקרב בסולטן יעקב לפני 37 שנים וכעת שב. הישיבה מודה לקדוש ברוך הוא על החזרת גופתו של זכריה, ומברכת את כוחות הביטחון על המאמצים הרבים שהשקיעו בהבאת זכריה לקבר ישראל. ברכה מיוחדת ונוספת שלוחה לכל מי שליווה את המשפחה במסע הקשה שעברה במשך קרוב לארבעה עשורים. נוח בשלום זכריה יקירנו ותעמוד לגורלך לקץ הימין".

רמ״ח שבויים ונעדרים באמ"ן, סגן-אלוף אבי כאלודובר צה"ל