ד"ר אורסולה פון דר-ליין
ד"ר אורסולה פון דר-לייןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שרת ההגנה הגרמניה, אורסולה פון דר ליין, הודיעה כי תמנה לראשונה רבנים צבאיים צבצבא גרמניה, עבור החיילים היהודיים המשרתים בו.

ההחלטה למנות רבנים צבאיים בצבא גרמניה הגיעה בעקבות המלצה של המועצה המרכזית ליהודים בגרמניה, ארגון הגג של הקהילות היהודיות במדינה, המייצג את חברי הקהילה היהודית בגרמניה. הארגון המליץ למשרד ההגנה הגרמני למנות רבנים צבאיים על מנת לסייע לחיילים ממוצא יהודי המשרתים בצבא לשמור על אמונתם ולקיים את מצוות היהדות במהלך שירותם.

שרת ההגנה פון דר ליין, יחד עם נשיא המועצה המרכזית ליהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמורים להתייחס להחלטה במסגרת כנס שמתקיים בימים אלו בגרמניה ויעסוק בהיסטוריה של הרבנים הצבאיים בצבא גרמניה והשילוב של רבנים כאלו כיום. "אני אסירת תודה על הגברים והנשים היהודיים המשרתים בצבא גרמניה. כל חייל, לרבות יהודים ומוסלמים, זכאים לקיים את הפרקטיקה הדתית שלהם ללא הפרעה ובסיוע רבני".

על פי הודעת המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, הרבנים הצבאיים שיוכשרו לתפקיד יעבדו בצמוד לא רק לחיילים יהודיים, אלא יסייעו לחיילים מכל הדתות להכיר את היהדות. "הרבנים הצבאיים ידריכו את החיילים מכל הדתות ויעשירו את החינוך המוסרי שלהם, יחד עם תרומה יהודית" נמסר מהמועצה המרכזית של יהודי גרמניה.

נשיא המועצה, שוסטר, הוסיף "מדובר בהחלטה שמהווה סימן נוסף להתגברות האמון בין הקהילה היהודית לבין הבונדסוור (הצבא הגרמני) כחלק מהחברה הדמוקרטית שלנו".

על פי ההערכות משרד ההגנה הגרמני, משרתים כיום בצבא גרמניה 300 חיילים יהודים, לצידם של 3000 חיילים מוסלמים ומעל 40 אלף חיילים קתולים ועוד 53 פרוטסטנטים.