זירת התרסקות המטוס באתיופיה
זירת התרסקות המטוס באתיופיהצילום: רויטרס

רשת ABC דיווחה היום (חמישי) כי התרסקות מטוס הבואינג 737 מקס בחודש שעבר נגרמה ככל הנראה מציפור או חפץ זר שפגע בחיישן האחראי על ההזדקרות במהלך ההמראה.

עוד עלה מהחקירה כי בזמן שחרטום המטוס צלל כלפי מטה, טייסיו לא ניסו לייצב אותו אלקטרונית לפני שהחלו בביצוע צעדי החירום של בואינג, שכוללים את ניתוק החשמל למייצב האחורי, כך על פי המקורות.

חברת התעופה האתיופית הודיעה בימים האחרונים כי בדיקות ה-DNA לזיהוי שרידי גופות 157 ההרוגים בהתרסקות המטוס עשויות להימשך עד חצי שנה.

בתחילת השבוע פורסם כי בית דין מיוחד בראשותו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף פסק כי על משפחות שני ההרוגים הישראליים בהתרסקות המטוס באתיופיה, שמעון ראם, בן 55 מזכרון יעקב ואברהם מצליח, בן 49 ממעלה אדומים, לשבת "שבעה" על יקיריהן.

בפס"ד ארוך ומנומק המשתרע על מס עמודים ובו מופיעים מקורות הלכתיים רבים נפסק על ידי ביה"ד המיוחד כי על המשפחות לשבע שבעה ולנהוג מנהגי אבלות, לאחר קבלת פסק הדין של ביה"ד המיוחד הודיעו המשפחות כי החלו לשבת שבעה על יקיריהן ופרסמו את זמני ניחום האבלים.

בנוגע להיתר הנשים להינשא נקבע כי בית הדין ידון בשאלה זו לאחר סיום זיהוי שרידי הגופות בעוד מספר חודשים, זאת על אף שיש פנים רבות להיתר כבר עכשיו.