זכריה באומל הי"ד
זכריה באומל הי"דPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

הרב אבי רט, החברותא של רס"ל זכריה באומל הי"ד שגם לחם לצידו בקרב סולטן יעקוב, מספר לערוץ 7 על תחושותיו בעקבות מציאת גופתו של באומל והבאתה לקבר ישראל אחרי 37 שנים.

''הייתי באותו קרב עם הטנק שלי, לחמנו באותה מערכה ובאמת התחושות שלנו מאוד מעורבות ביום המורכב הזה, הכל עולה וצף", מספר רט לערוץ 7.

''יש שמחה בסגירת המעגל של החזרת גופתו של זכריה הביתה והתרת הספקות במקרה הזה, אבל עדיין יש פצע שנשאר פתוח על יהודה כץ ועל צביקה פלדמן, פצע שפתוח 37 שנים וזה פצע כואב".

החברים לקרב מתמקדים כעת בזיכרונות שנותרו מהשירות הצבאי. "אנחנו זוכרים את אבא של זכריה, יונה באומל שנלחם כמו אריה להחזיר אותו הביתה. עשרות שנים הוא נלחם בגבורה, הפך עולמות, טס בכל העולם ונפגש עם כל מי שאפשר כדי להביא מידע על זכריה.

"יונה לא זכה, הוא הלך לעולמו לפני עשר שנים אבל אנחנו היום ניקח איתנו גם את זכריה וגם את אבא שלו אל האדמה האהובה של ארץ ישראל. משפחת באומל עלתה מארה"ב לארץ ישראל והנה עכשיו גם המעגל הזה של זכריה נסגר ויש על זה מעט מעט נחמה לצד כאב גדול".

רט מבטיח כי ימשיך עם חבריו לפעול למען השבת הנעדרים הנוספים, "היינו כל השנים פעילים מאוד כדי לשים את הנושא הזה על סדר היום. לפעמים הצלחנו יותר ולפעמים פחות אבל בסך הכל השתדלנו כחוב חברי מצפוני ויהודי שלא לשכוח ולפעול כמה שאפשר.

''יש תפילות גדולות וציפיות, אנחנו רוצים לבקש או להתפלל שכשם שנסגר המעגל של זכריה אחרי 37 שנים כך ייסגר המעגל של יהודה ושל צביקה בבשורות טובות. כך או כך אנחנו מתפללים שלפחות תהיה את השמחה של התרת הספקות גם בעניין שלהם כדי שהפצע הפתוח הזה ייסגר אחרי כל כך הרבה שנים".