פולין
פוליןצילום: אייסטוק

הדרמה של דניס ליסוב, אזרח רוסי בן 41 שהתגורר עם משפחתו בשבדיה, החלה כאשר אשתו חלתה ואושפזה בבית החולים.

לאחר שהתברר כי תיאלץ להישאר בבית החולים תקופה ארוכה, החליטו שלטונות הרווחה השבדיים לקחת את שלוש בנותיו של ליסוב ולהעבירן למשפחה אומנת מוסלמית המתגוררות בשבדיה.

לליסוב אושר לבקר את בנותיו פעם בשבוע, למספר שעות בלבד. באחד מביקוריו אצל הילדות, החליט ליסוב לקחת אותן ולחצות את הגבול לפולין. היעלמותן של הילדות דווחה למערכת המידע של מדינות השנגן, וכאשר הגיעו ליסוב ובנותיו אל שדה התעופה בוורשה הם נעצרו על ידי משמר הגבול הפולני.

נציגי משרד הרווחה השבדי, המשפחה האומנת המוסלמית והקונסול הרוסי הוזעקו לשדה התעופה בוורשה, במטרה לשכנע את האזרח הרוסי למסור בחזרה את בנותיו למשפחה המאמצת. ליסוב החליט שלא להיכנע וביקש להכיר בו כפליט ולאפשר לו להתגורר בפולין עם בנותיו. בית המשפט הפולני החליט לקבל את הבקשה, וליסוב יוכל להישאר במעמד של פליט עם בנותיו, שייפרדו מהמשפחה האומנת המוסלמית.

"בית המשפט אינו יכול לשלוח את הבנות חזרה לשבדיה, אליה הן נכנסו תחת חסותו של אביהם. בעקבות השימוע שנערך לאביהם, ועקב חוסר בהוכחות המחייבות הגבלת זכויות הורות עליו, ובהתחשב בטובתן של הקטינות, בית המשפט החליט כי הן יישארו תחת חסותו של אביהן הביולוגי", נכתב בהחלטת בית המשפט הפולני.