25 פעמים נפגשו מכבי חיפה והפועל חדרה - מתוכן רק פעמיים ניצחה חדרה, פעמיים באצטדיונה הביתי של חיפה.

הערב (מוצאי שבת) חדרה, העולה הקטנה והמפתיעה של העונה עשתה זאת שוב, שוב לחיפה, שוב בחיפה. 44 שנים אחרי שניצחה אותה בתוצאה 1:0, הפועל חדרה גברה על הירוקים מחיפה בתוצאה 3:1 והנחילה לה הפסד ראשון מולה העונה.

חדרה עשתה זאת בזכות הדבר שהכי מאפיין אותה העונה בליגת העל - עם שערים מאוחרים. אחרי מחצית מאופסת, עלתה דווקא חדרה ליתרון מפתיע כשעמית כהן כבש לזכותה בדקה ה-52.

רוקאביציה הספיק לאזן את התוצאה עם שער משלו בדקה ה-65, אבל אקורד הסיום היה של הקבוצה המפתיעה ביותר של העונה, זו שרק בסיום העונה שעברה עלתה אל הליגה הראשונה אחרי 38 שנים, זו שהודחה רק בשבוע האחרון ממפעל הגביע.

שער של ויטלי גנון בדקה ה-88 החזיר את ההובלה לאורחים מעיר הארובות, ועמוק בתוך תוספת הזמן קבע עדן קארצב את המסמר האחרון עם שער בבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

חדרה מגדילה את מספר השערים אותם היא כובשת ברבע השעה האחרונה של משחקיה ל-15 מתוך ה-33 שלה, ומותירה את חיפה ללא נקודות מאז נפתח הפלייאוף העליון.

חיפה, שסיימה את העונה הסדירה במקום השני בטבלה, למרות כל פתיחת העונה הרעה וחילופי המאמנים, חוזרת לסורה. חדרה? לא משנה באיזה מקום תסיים את העונה הנוכחית, זו רושמת מספר הישגים היסטוריים בעונה הטובה ביותר שלה בכדורגל הישראלי.