צעד קטן במהלך גדול. עו"ד חיים בלייכר
צעד קטן במהלך גדול. עו"ד חיים בלייכרצילום: חזקי ברוך

תביעה אזרחית על סך 30,000 ש"ח הוגשה לאחרונה נגד מגד בן מוחמד אל רמאדי, צעיר ערבי שהיכה צעיר יהודי בעיר העתיקה בירושלים ללא כל סיבה.

המקרה ארע לפני כשנתיים וחצי ברחוב הבד בעיר העתיקה. בזמן שהצעיר היהודי צעד ברחוב חלף מולו הצעיר התוקף כשהוא מלווה בשניים מחבריו. כאשר ראו השלושה את המותקף החלו לצחוק עליו, ואל רמאדי אף הכה אותו בחזהו במכת אגרוף ללא שום סיבה.

לאחר התקיפה נתפס אל רמאדי ונחקר במשטרה. הוא הודה במעשיו במסגרת עסקת טיעון והוטלו עליו חמישה חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות, שלושה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצוי על סך 1,000 ש"ח לקורבן. בנוסף, נגזרו עליו שני עונשי מאסר על תנאי בתיקים אחרים.

המותקף הגיש תביעה אזרחית לבית משפט השלום בירושלים נגד אל רמאדי, בטענה שהעונש שהוטל עליו אינו מספק. בכתב התביעה נכתב כי כתוצאה מהתקיפה סבל התובע במשך זמן רב מכאבים בחזהו, מעוגמת נפש ומהשפלה קשה. כמו כן התקיפה גרמה לערעור בטחונו של התובע וחששות תמידיים שמקרה מהסוג הזה יחזור על עצמו בלכתו בעיר העתיקה או במקומות דומים.

עו"ד חיים בלייכר, המייצג את המותקף מטעם ארגון חוננו, מסר "התביעה הזאת היא עוד צעד קטן במהלך גדול של מלחמה בתקיפות האנטישמיות החוזרות ונשנות כנגד יהודים בעיר העתיקה. אנו מקווים שהתובע המותקף יפוצה כראוי, וכן שהתוקף וחבריו יבינו שהם ישלמו מחירים כבדים על מעשיהם האנטישמים".

בארגון חוננו קוראים לאזרחים שהותקפו לפעול ולמצות את זכויותיהם המשפטיות. בארגון אף פועלים בכל הכלים האפשריים בכדי שהפורעים והמסייעים להם ישלמו מחיר כבד על פגיעה ביהודים.