עידית סילמן
עידית סילמןצילום: שלומי יוסף

עידית סילמן המתמודדת במקום החמישי של רשימת 'איחוד מפלגות הימין' מצננת את מתקפת זעקות השבר מכיוון הליכוד ולא רק משם וקובעת: "אנחנו בעיצומה של מערכת ספינים מכל הכיוונים".

"לציונות הדתית יש בית אחד והיא מפלגת הציונות הדתית, בית שימשיך להיות גם אחרי הבחירות", אומרת סילמן ומזכירה כי "בסופו של דבר מה שיקבע אם תהיה ממשלת ימין הוא גודל הגוש ולא הגודל של הליכוד". עוד היא מציינת כי "גם ליכוד גדול מדי הוא סכנה".

"אנחנו פה כדי לתת את הכוח מימין לנתניהו. אנחנו צריכים להיות ליד נתניהו גדולים וחזקים. אנחנו המפלגה עם הרעיון האידאולוגי היחיד בימין. אנחנו יודעים שיום אחרי הבחירות תכנית טראמפ תונח. אמנם נתניהו מדבר על ריבונות ופינוי חאן אל אחמר, אבל הוא לא מבטיח שלא ימתיק את הריבונות הזו בפינויים. אנחנו נדאג שזה לא יקרה. נהיה לימינו כדי לשמור על ריבונות ישראל ועל שלמותה של הארץ".

ואולי, שאלנו, דווקא העמדות הימניות הברורות של מפלגתה הם אלה שיובילו את נתניהו לזרועותיו של בני גנץ, שכן איתו ניתן לכאורה לעשות עסקים בקלות רבה יותר? סילמן לא מקבלת את התרחיש הזה כאפשרי לנוכח דבריו של נתניהו בראיונות האחרונים על עצמת הציונות הדתית ועל החברות והקשר שלו עם ציבור הציונות הדתית.

בהקשר זה היא מזכירה את מאמציו של נתניהו להביא לאיחוד מפלגות הימין גם תמורת מתן הסכמות קואליציוניות עוד בטרם המו"מ שיבוא רק אחרי הבחירות. "עשינו את זה בגלל המחויבות לגוש הימין ולארץ ישראל. נתניהו נלחם על זה כי הוא יודע מה כלול בתכנית טראמפ והוא יודע שאנחנו היחידים שנעמוד לימינו לשמור על ארץ ישראל ברגעים הקריטיים הללו. נתניהו מכיר בעוצמות של הציונות הדתית. הלכנו יד ביד עם נתניהו ונמשיך ללכת יד ביד וניתן את הקול המשמעותי והחשוב בקואליציה שתקום".

בדבריה מבקרת סילמן גם את מפלגות 'הימין החדש' ו'זהות' שלדבריה מכניסות לכנסת אישים שעמדותיהם הלאומיות אינן ידועות בוודאות. "לא מכניסים רק מצע אלא אנשים. אנחנו מכניסים אנשים שכולם מחויבים לשלמות הארץ הזו ולנושאים חברתיים. קשה למצוא מפלגות אידאולוגיות כמו שלנו בכנסת".

כשנשאלה על הזירה בה תרצה לפעול בקדנציה הבאה היא אומרת: "נושאים חברתיים הם המקום שממנו אני באה ושם גם השפעתי בעשייה הציבורית שלי. נושא הבריאות קרוב אליי וממנו הגעתי. אני מודעת לחוליי המערכת ואשמח לשבת בוועדות כאלה".