בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, גזר עונש של תשעה חודשי עבודות שירות על מנכ"ל תנועת עזרא העולמית, דניאל אלינסון, שהורשע בעבירות של מתן שוחד בסכום של כ-350 אלף שקלים.

על פי הכרעת הדין, בתמורה להעברת תקציבים לעמותת עזרא העולמית על ידי מפלגת ישראל ביתנו העניק אלינסון הטבות אישיות לסגנית השר לשעבר, פאינה קירשנבאום, ולבני משפחתה, שכללו מימון טיסות לחו"ל, רכישת מוצרי אלקטרוניקה ואף את העסקת בנה של קירשנבאום בעמותה.

במסגרת עדויות האופי לטובתו של אלינסון העידו עדים רבים, שסיפרו על פעולותיו להעלאת אלפי יהודים לישראל. לבית המשפט הוגשו גם מסמכים שתיארו את פועלו הרב מטעמם של יו"ר ההסתדרות הציונית ויו"ר הסוכנות.

מהעדויות עלה עוד כי אלינסון לא לקח לכיסו אף שקל מהכספים הרבים שקיבל מקירשנבאום עבור פעילות העמותה, ועד היום הוא גר בדירה שכורה וחי חיים צנועים עם רעייתו ועם שני ילדיו.

בגזר הדין ציין השופט כי מקומו של אלינסון איננו מאחורי סורג ובריח, אולם מנגד לא ניתן לגזור עליו שישה חודשי עבודות שירות בלבד. לאור זאת ציין השופט כי תיקון החוק המאפשר גזירת עונש של עד תשעה חודשי עבודות שירות, אשר נכנס לתוקף לפני שבוע בלבד, מסייע ומאפשר לגזור עליו עונש מתאים.

"בשיקול כולל של כל הנסיבות, לאחר ששוכנעתי כי הנאשם אכן תם וישר אולם נפל קורבן למעלליה של פאינה קירשנבאום שהפילה אותו בפח, אך שהנאשם היה מודע והיה חייב להיות מודע לפליליות שבמעשיו, הגעתי למסקנה כי מאסר בפועל בן 9 חודשים שירוצה בעבודות שירות עונה על מטרות הענישה ומספק את התכלית של הענישה", קבע השופט.