נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ'צילום: דוברות

בהקלטה שפורסמה הערב (שני) בחדשות 12 נשמע יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' בכנס פעילים סגור כשהוא מדבר על ההבטחות של נתניהו למפלגה.

"חברים, אני לא חושב שאני מחדש לכם משהו, זה כבר התפרסם יותר מפעם אחת, היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים. לכולם ברור שהכוונה להשאיר בידיים שלנו את החינוך והמשפטים; זו גם לא דרישה מוגזמת, אלו שני תיקים שהיו שלנו", אומר סמוטריץ' בהקלטה.

הוא מוסיף, "אני מזכיר, זה לא נפתלי בנט קיבל אותם באופן אישי, אלו תיקים שהיו שלנו ונשארים שלנו. זה הסיכום, אני מציע לא להיבהל מההכחשות של נתניהו, כל אחד ושיקולי הקמפיין שלו, זה בסדר גמור".

סמוטריץ' מסר בתגובה כי "הדברים נאמרו בשיחה פרטית שקיימתי עם פעילים. אחד מהם היה ככל הנראה שתול של השמאל שלא בוחל בשום שיטה כדי להפיל את שלטון הימין ולפגוע בציונות הדתית".

מהליכוד נמסר, "זהו שקר מוחלט, תיק החינוך יישאר בידי הליכוד".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב לפרסום ואמר כי "‏ההודאה של סמוטריץ' על עסקה סודית עם נתניהו לקבל את משרדי החינוך, המשפטים וביטחון הפנים היא איום ישיר על המשטר הדמוקרטי, ומביאה אותנו לפתחו של עידן חשוך ומסוכן. ‏מי שמצביע לנתניהו - מצביע למעשה לסמוטריץ ובן גביר".

בסביבתו של סמוטריץ אמרו לערוץ 7 לאחר הדיווח כי המפלגה הולכת להיות ביממה הקרובה תחת מתקפה תוך שיתוף פעולה של התקשורת וגנץ. "כל פעם שהציונות הדתית מחבקת את נתניהו היא חוטפת סכין בגב."

"מאחורי ההקלטה בחדשות 12 עומדים אנשי בני גנץ. השילוב של גנץ עם יישור הקו של נתניהו והנגיסה של בנט יכולה להוות לנו בעיה. מצפה מנתניהו לתת לנו גיבוי", אמרו במפלגה, "תוקפים עכשיו את כל הציונות הדתית ועושים אותנו קיצונים אני בטוח שהציבור הציוני דתי יצביע לנו"