בני גנץ בנאום לאחר פרסום מדגמי הטלוויזיה

שותפיי, משפחתי, חברים.

"יברכך השם וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויעשה לך שלום"

חברים, אור גדול מאיר על ישראל שלנו. זהו יום היסטורי. למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן.

העם שלנו והחברה שלנו בחרו לחבר, בחרו להתאחד, לברוח מהפילוג. בחרתם בי. בחרתם בשותפים שלי. בחרתם בצוות ובשיתוף פעולה. אני מאוד שמח על הגישה הזו שמראה שאפשר לחבר דברים. זה לא דבר שאינו ניתן לביצוע.

יאיר, בוגי, גבי. אני רוצה להודות לכם על דרך משותפת, על נכונות לעבוד ביחד. אף אחד מאיתנו לא יכול היה לעשות שום דבר מזה לבדו. השלם גדול מסך חלקיו.

אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה. לומר שרבות המחלוקות ביננו, אך למרות המשקעים והכעסים אנחנו מכבדים אותו והוא צריך לכבד את רצון הבוחר. המפלגה שלנו היא היא הגדולה ביותר והיא זו שצריכה לקבל את המנדט בדיוק כמו שנתניהו אמר ולהקים את הממשלה הבאה.

בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים. ואנחנו המנצחים.

אנחנו אולי חדשים אבל לא תמימים. אנחנו מבינים שנחכה לתוצאות האמת שיהיו אני מאמין לטובתנו ונעבוד כדי להקים ממשלה רחבה ככל שניתן.

מה לא אמרו- אמרו שלא אכנס לפוליטיקה.

אמרו שלא נתאחד- התאחדנו.

אמרו שלא ננצח- ניצחנו.

אנחנו נמשיך לנצח ואני אגיד לכם איך. אנחנו נמשיך לנצח לא רק בגלל הגודל שלנו אלא גם לפי הדרך.

זו תהיה דרך של כבוד לכולם. כיבוד העבר, ההווה ובנייה משותפת של העתיד שטרם בא.

אנחנו חייבים לשנות את השיח ולשמר שיח מכבד.

נעצור כולנו, נרכין ראש ונזכור את החללים שנפלו לאורך הדרך. אלו ששילמו עבור המדינה שלנו את חייהם. נזכור שיש לנו נעדרים שגם אותם אנחנו מחויבים להביא הביתה. נזכור שיש לנו משפחות של חללים ושל פצועים שממשיכים לשאת את מחיר החיים בישראל. החברה שלנו מורכבת. אנחנו מתכוונים לכבד את כולם, להקים קבינט גיוס לאומי, לראות איך מתחברים ולא איך רבים.

אני אהיה ראש הממשלה של כולם ולא רק של אלו שהצביעו לנו.

אף אחד ממפלגה שהיא איננה מפלגתנו לא צריך לחוש מודאג. הדבר היחיד שצריך לחשוב עליו הוא מהו המכנה המשותף, איך אפשר להתחבר על בסיס של הבנה משותפת. על בסיס רצון של ניסיון לשתף פעולה, נקים מערכת שלטונית שמשרתת את כולם- דתיים, חילונים, יהודים ושאינם יהודים, מרכז ופריפריה. לא נוותר על אף אחד מהחברה הישראלית.

אני רוצה לסיים בתודות שלבטח תהיינה יותר קצרות ממה שצריכות להיות.

תודה לכל תומכינו ופעילינו במרכז, בצפון ובדרום. הדבר הזה לא יכול היה לקרות ללא שותפות פעילה, ישראלית, ציונית, אמתית בכל מקום במדינת ישראל.

הדבר השני זה תודה לכל האנשים המקצועיים שעבדו איתנו במטה. תודה מיוחדת לצעירים שלנו שהצלחתם לשכנע גם את הגברת וגם את האדון. תודה גם למשפחות שלכם שהקריבו בשלושת החודשים האחרונים.

ברשותכם אני רוצה להגיד תודה לחברים האישיים, למשפחה- לנעם, לניר, לנגה ולנדב ולרויטל היקרה לי. הדרך מאוד ארוכה.

ונסיים ברצינות-

רגעי השמחה הם רבים, בואו לא נהפוך אותם למוקדמים מדי ובעיקר נזכור את האחריות הרבה שמוטלת עלינו. מוטלת עלינו אחריות להרכיב ממשלה שתשרת את מדינת ישראל ולא את עצמה. אני יודע שממחר ראש הממשלה נתניהו עסוק בערימות של תיקים שיוגשו נגדו על ידי הפרקליטות. ככל שנמהר להרכיב ממשלה נוכל להנהיג את מדינת ישראל לאן שצריך. לדאוג לביטחון בכל הזירות ולהחזיר את ההרתעה. לדאוג לחינוך, לדאוג לפיתוח התשתיות, לדאוג למוסדות המשפט, התרבות, החוק והסדר. לדאוג לבריאות, לאנשים עם מוגבלויות, לאנשים שצריכים לקנות דירה.

יש לנו המון עבודה לפנינו.

ולכן אנחנו נעשה את זה באהבה גדולה. אף אחד מהעומדים לפניכם היום מעולם לא ברח מאחריות ולא נברח מאחריות. נחבור להקים ממשלה ונעשה זאת באהבה ומסירות גדולה. עבור ישראל שהיא לפני הכל. והיא כחול לבן.