תיעוד: פעיל השמאל הקיצוני מטריד ומקללחוננו

פעיל שמאל קיצוני תקף באלימות מילולית גבר ואישה מהיישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן.

האיש כינה אותם 'טרוריסט' ו'אשתו של טרוריסט' ופרסם את תמונותיהם בחשבון הפייסבוק שלו.

שני הצדדים הגישו תלונות הדדיות במשטרה. הגבר שהותקף נחקר על ידי המשטרה בחשד לתקיפת פעיל השמאל.

בעקבות תלונת הזוג הורחק פעיל השמאל ממבואות יריחו, אך משערער על תנאי ההרחקה חזרה בה המשטרה ותנאי ההרחקה בוטלו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בני הזוג שלח מכתב תלונה למשטרה, שם תיאר כי בני הזוג "נתקלו בפרובוקציה חמורה של האנרכיסט אשר נקט באלימות, איומים, נאצות ונוסף על הכל הטרדה מינית של מרשתי".

לדבריו, בני הזוג עצרו את רכבם כדי שהבעל יוכל לשוחח עם רועי צאן שהכיר. "או אז הגיע למקום האנרכיסט הנילון והחל להתגרות במרשתי ולהטרידה. הנילון הקרב הצורה מאיימת לעבר מרשתי אשר ישבה בתוך הרכב העומד".

כשהבעל ראה זאת הוא "חש במהירות לעזרת אשתו וחצץ בגופו באופן פסיבי בין הנילון למרשתי, כל זה בזמן שהנילון מנאץ את מרשי במילות גנאי ובביטויים אנטישמיים, וקורא להם בין השאר 'טרוריסט', 'חברה ואשתו של טרוריסט'. מרשי הותקף על ידי הנילון בעת שחצץ בגופו בין חלונה של מרשתי לבין הנילון שניסה כל הזמן לגשת לכיוונה".

בשלב מסויים צעק איש השמאל לעבר האישה ''תעשי לי לייק, תעשי לי לייק אל תבאסי", בזמן שהוא מעלה את תמונתה לפייסבוק ומתאר אותה כאשתו של טרוריסט. הגבר התקשר למשטרה בעת האירוע, ורצה לחכות במקום עד הגעת הניידת.

לאורך כל ההתרחשות סבב פעיל השמאל סביב רכבם של בני הזוג, כשהוא מנסה לעבור את הגבר ולהגיע לאישה. בהמשך הצליח לעבור את הגבר, לרוץ לעבר האישה שישבה ברכב ולהיצמד לחלונה. הוא קרא לעברה "מה העניינים? מה העניינים, הכל בסדר? ממני את לא צריכה לדאוג, אני דוגל בדרכי שלום".

עוד הוסיף בלייכר במכתבו כי "למרבה הפלא, בעקבות תלונה נגדית קנטרנית של הנילון, נחקר מרשי באזהרה בגין תקיפה, אף שמרשי הגיש את הצילומים למשטרה, בהם נראה בבירור שהנילון תוקף ומאיים ומרשי עומד פאסיבי, ומנסה לחצוץ ולמנוע פגיעה באשתו".

בסוף מכתבו ציין עו"ד בלייכר כי "הנילון נעצר, נחקר ושוחרר על ידכם בתנאי הרחקה מאזור מבואות יריחו. למרבה האכזבה תנאים אלו בוטלו על ידכם, כשנודע שבאי כוחו של הנילון הגישו ערר על התנאים, וזאת על מנת להלך אימים על המשטרה. האירוע חמור ביותר, ופוגע בביטחונם ובכבודם של מרשיי בסמוך למגוריהם".

בלייכר סיים את המכתב: "אבקש מהמשטרה לפעול ללא רתיעה נגד פורעי החוק, למצות את הדין עם הנילון, ולהרחיקו מאזור מגוריו של מרשי לאלתר".

בני הזוג ביקשו למסור "תושבי הישוב ימשיכו להפריח את השממה, להרבות אהבה ואמון באדמה הזו בבקעת הירדן נחלת אבותינו. אנו מצפים מהמשטרה וכוחות הביטחון לשים קץ להתנהלות המופקרת והפוגענית של אנשי השמאל הקיצוני, שלא בוחלים בשום אמצעי כולל תקיפה אלימה ובזויה של אנשים שכולם מלאים אהבה לארץ וליושבים עליה בתואנה של 'פעילי שלום'. אנו שוחרי שלום אמיתי, והפעילות של אנשים אלה היא זו שמוסיפה איבה, ריבים ושנאה".

עו"ד בלייכר מסר "אנשי ההתיישבות היקרים נאלצים להתמודד בנוסף לאיום הביטחוני מצד גורמי טרור גם עם אנרכיסטים אנטישמיים, שפלים, בעלי התנהגות עבריינית פוגענית ומאיימת, אשר מגובים בסוללת עו"ד ותשלומי כסף אסטרונומיים מארגוני שמאל. לצערנו גורמי האכיפה מתקשים להטיל רסן על האנרכיסטים המסוכנים והמצב הוא מסוכן ובלתי נסבל".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ישנה חקירה אבל אין לנו כוונה להגיב"