אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ח"כ אמיר אוחנה גאה בהישג ההיסטורי של הליכוד ומותח ביקורת על בני גנץ שמסרב להתקשר לנתניהו ולברך אותו על ניצחונו בבחירות לכנסת ה-21.

"ניצחון היסטורי לנתניהו שקיבל את מספר המנדטים הגדול ביותר מאז שהוא מתמודד וזה כמובן מעיד על האמון הרב שהציבור נותן לנתניהו", אמר אוחנה בשיחה עם ערוץ 7.

''היו גורמים רבים, רבי עוצמה וכוח ונראות תקשורתית, והסיבה היחידה שלא קיבלנו יותר מנדטים היא באמת אותם גורמים רבי השפעה. אם אתה מסתכל על הכלכלה שהיא בצמיחה כשהעולם במשבר, על האבטלה בשפל והתיירות בשיא, וההתעצמות בביטחון, אנחנו בעשירייה הראשונה, ויחסי חוץ שלא היו טובים יותר בוודאי עם שתי המעצמות ארה"ב ורוסיה, אז צריך לשאול למה רק 35 מנדטים".

ח"כ אוחנה מקווה שמפלגת הימין החדש תעבור את אחוז החסימה כדי להגדיל את גוש הימין. ''זה יגדיל את כוח המיקוח של הליכוד מול השותפות הקואליציונית. כרגע כל אחת יכולה להגיד 'בלעדיי אין קואליציה' אבל אם הם יעברו כבר אי אפשר יהיה לומר את זה. מבחינת מספר התיקים וחשיבות התיקים צריך לזכור שזו פעם ראשונה שהליכוד מרכיב קואליציה שבה כל השותפות האחרות הן מספר חד ספרתי של מנדטים, אז פרופורציות".

הוא תוקף את מפלגת כחול לבן ואת ראשי בני גנץ ויאיר לפיד שמתקשים לקבל את דין הבוחר. "יאיר לפיד רוצה למרר את החיים שלנו, כאילו שהוא לא מריר מספיק. אבל אני חושב שהקדנציה האחרונה שלו באופוזיציה הראתה שאם הוא בכלל מגיע לכנסת אין לו יכולת מרשימה ביותר למרר את החיים.

"הציבור לא רואה בצעקות והפרעות דבר חיובי, ואתה יכול לשפוט את זה על סמך הצעקנים מהכנסת האחרונה ולאן שהם הגיעו. הציבור מעדיף מאבקים ענייניים אידיאולוגיים ובזה אני חושב שיאיר לפיד יכול לאיים על נתניהו הרבה הרבה פחות".

"הם כל הזמן מטיפים על ממלכתיות אחרי שכינו את ראש הממשלה בוגד או על סף בגידה וגנב ומושחת ושקרן ומה לא. קצת ממלכתיות לא ראיתי מהכיוון שלהם וזה ממשיך גם לאחר הבחירות. אני מניח שאחרי שיהיו התוצאות הסופיות אז בלית ברירה ובלחץ אנשיו והתקשורת בני גנץ יתקשר לברך את נתניהו אבל זה יהיה מס שפתיים".

אוחנה מקווה להתמנות לשר בממשלה הבאה, "ההחלטה בסופו של דבר מי יהיה שר בממשלה היא של ראש הממשלה. להערכתי הוא יודע להעריך את יכולותיי. אני מקווה להיות בממשלה וגם אם לא נמשיך לשרת".