ארכיון
ארכיוןצילום: רויטרס

משטרת גרמניה פשטה ביום חמישי על משרדים של עשרות ארגונים לא ממשלתיים הממוקמים במדינה, בחשד כי ניהלו רשת תמיכה בארגון החמאס בעזה.

על פי הודעת משטרת גרמניה, הארגונים הלא ממשלתיים חשודים כי העבירו תמיכה כספית בסכומים גדולים וכן סייעו בתעמולה עבור החמאס, הנמצא ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי.

שר הפנים הגרמני, הורסט סיהופר, אמר כי גרמניה לא תאפשר תמיכה כספית או תעמולתית בארגון הטרור האיסלאמי בעזה. "כל מי שתומך בחמאס תחת כיסוי של סיוע הומניטרי מתעלם מערכי היסוד של החוקה שלנו ופוגע במחוייבות ובעבודתן של ארגוני צדקה רבים בגרמניה", אמר סיהופר.

הארגונים הראשיים עליהם פשטו היום שוטרי משטרת גרמניה נקראים WorldWide Resistance-Help וכן ארגון Ansaar International. השלטונות הגרמניים חודשים כי הארגונים אספו תרומות אותם העבירו לאחר מכן לראשי החמאס בעזה.

ארגון Ansaar International הממוקמם בעיר דיסלדורף מתאר את עצמו באתר האינטרנט שלו כ"ארגון סיוע וצדקה המבצע פרוייקטים לטובת אללה". עפ"י אתר הארגון, בגרמניה בלבד חברים בו 600 בני אדם, כאשר ברחבי העולם חברים בו 2000 אנשים.

ארגון WorldWide Resistance-Help טוען באתר האינטרנט שלו כי הוא מספק שירותים הומניטריים לטובת תושבי עזה ואוסף תרומות לקראת חודש הרמדאן. במהלך המבצע פשטו השוטרים הגרמניים על 90 משרדים ומוסדות החשודים כי סייעו לחמאס תחת מסווה של ארגוני סיוע וצדקה.