ח"כ גפני עם הצוות
ח"כ גפני עם הצוותצילום: ללא קרדיט

יהדות התורה קיבלה 7 מנדטים בבחירות האחרונות, וחסרים לה כמה מאות קולות למנדט השמיני, עליו היא נאבקת כעת משפטית.

מדובר בהצלחה היסטורית של המפלגה שהגדילה את מספר הבוחרים בקרוב ל-40,000 קולות. זה לא רק "ריבוי טבעי".

את ההצלחה מסבירים במפלגה בשתי סיבות עיקריות: מסעות השטח אליהם יצא הרב חיים קנייבסקי שהגיע באופן נדיר לטבריה, באר שבע וערים נוספות, ואלמנט נוסף שהצטרף הפעם למערכה – ניו מדיה.

המפלגה השמרנית פתחה לראשונה חשבון פייסבוק משלה, דבר שעורר תחילה פליאה אצל חלקים מהמגזר, ובעיקר הפיקה אינספור סרטונים קצרים וממוקדים, משעשעים ומרגשים, שהפכו לויראליים מאוד בקרב קהל היעד – חרדים צעירים שמשתמשים ברשתות החברתיות, חרדים עובדים, חרדים שמשרתים בצבא ולומדים באוניברסיטה, קהל יעד שעל פניו נראה מצביע פוטנציאלי של מפלגות אחרות.

ישראל מאיר, שהוביל את קמפיין הניו מדיה יחד עם עורך הוידאו יוני אייזנשטיין, מספר על הקמפיין החדשני: "נכנסנו למהלך הזה בהתרגשות אך גם בחששות. ידענו שיש חרדים רבים שחשופים לניו-מדיה והבנו שלא ייתכן שעל הפיד שלהם הם יראו רק תעמולה של הליכוד, הימין החדש, פייגלין וכו'.

ידענו שצריך לעבוד בצורה זהירה ואחראית. לא נפתח לגפני חשבון אינסטגרם ולא נשלח את ליצמן להתחיל לצייץ. להיפך, נציגי הציבור החרדיים מוערכים דווקא כי הם לא עושים כל היום ריפרש על הפיד, דווקא כי הם מסורים לפניות הציבור, לקהל, ונחשבים לשיאני הנוכחות והפעילות הפרלמנטרית. אנחנו פשוט לקחנו את התכנים האלה – והדהדנו אותם החוצה באמצעות הטכנולוגיה".

כך למשל התוודעו מאות אלפי חרדים לסרטון של דובי וינרוט, בנו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל ובעלה של חני וינרוט ז"ל, שהופיע בסרטון אישי שבו סיפר כמה לימוד הגמרא תופס חלק מרכזי בחייו. דנה ורון, חסידת חב"ד, קריינה סרטון מרגש על השבת, כשהיא מדבבת את השבת עצמה, שפונה אל הציבור ומבקשת ממנו לשים לב אליה.

סא"ל במיל' רמי ראב"ד, רב חיל האוויר לשעבר, סיפר איך למרות שיצא מהכולל לשירות צבאי – מעולם לא עזב את המגזר והסביר למה לדעתו המפלגה שייכת גם למי שאינו מנוי ליתד נאמן. אפילו ישי לפידות הופיע באחד הסרטונים וח"כ אורי מקלב צולם בביקור שלו במרכז ההייטק החרדי "קמא-טק".

המסר היה ברור: האברכים ולומדי התורה הם כמובן קהל היעד המרכזי, ליבת המגזר, אבל לובשי החולצות הכחולות, החרדים העובדים, הם חלק בלתי נפרד מקהל הבית.

יהדות התורה מחבקת את השבת