ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקןפלאש 90

"אם נרד ליגה, נעדיף לרדת בגלל מחדלים שלנו ולא של אחרים", אך אמר הערב (מוצאי שבת) הבעלים של מ.ס אשדוד, איש העסקים ג'קי בן זקן.

עם סיום משחק התחתית החשוב בו הפסידה קבוצתו של בן זקן בתוצאה 2:1 לבני סכנין, והשאירה אותם במרחק 5 נקודות מחוף מבטחים, שלושה מחזורים לסיום העונה, יודע בן זקן כי קבוצתו קרובה עד מאוד לירידת ליגה לאחר שנים רבות בליגה הבכירה.

עם זאת, בן זקן הצביע על האשם הבלעדי במקרה של ירידת ליגה - השופט אוראל גרינפלד.

בראיון שקיים לאחר ההפסד הערב בשל שערוריית שיפוט גדולה של גרינפלד, האשים בן זקן את השופט בצורה חריפה ביותר. "זה ממש קשה. השחקנים והצוות משקיעים המון ואני שם הרבה כסף בשביל לעשות עוד עונה בליגת העל. הגענו למשחק במטרה להישאר. תמיד אמרתי שאם צריך לרדת לפחות נעשה את זה בצורה ספורטיבית. לצערי, אם נרד [זה לא יקרה בגלל יכולת. לא יכול להיות ששופט ובמקרה הזה רק הוא יכריע גורלות. אם אשדוד תרד ליגה זה יהיה רשום על שמו של גרינפלד. עיקר המניות יהיו עליו", תקף בן זקן.

לדברי בן זקן, זו לא הפעם הראשונה בה גרינפלד מבצע טעויות שיפוט קשות נגד קבוצתו העונה ומדבריו משתמע כי לכאורה השופט מנסה בכל דרך לגרום לאשדוד לרדת אל הליגה השניה. "זה התחיל נגד מכבי פ”ת, שם הוא גמר אותנו. אחרי המשחק הלכתי ושוחחתי אתו, ניסיתי לקבל את ההסברים שלו. היה שם גם אותו קוון, אותו צוות שרץ קבוע. אך לא קיבלתי תשובות. היום? מיותר אפילו לדבר על מה שקרה. זה הזוי וכואב".

"אם הוא עומד מטר מאירוע ושורק לטובתנו, הופך את השריקה ושולף אדום אולי לכם זה טעות, לי זה לא. אם זה פעם שלישית באותו חודש זה אומר משהו. אם זה טעות ולא מכוון מי יישלם את המחיר? הוא ימשיך לייצג אותנו בחו”ל כי מישהו חושב שהוא שופט טוב".

לדברי בן זקן הוא כבר יודע כיצד שערוריית השיפוט תיגמר. "תתכנס הוועדה המכובדת של איגוד השופטים ויגידו שהיה כשל כזה או אחר, ירחיקו אותו ממשחק אחד וזהו. אם היו מעיפים שופט כזה, אני בטוח ש-80% מהטעויות לא היו קורות יותר. זה לא עניין של כאב, שחקנים פה בשביל לעשות טעויות ואנחנו מצפים מהשופטים שלא יעשו טעויות. מדובר בשופט שלא ראוי לשפוט בליגת העל”.

בן זקן לא עצר בביקורת על השופט כשהאשים בירידת ליגה גם את מנכ"ל מנהלת הליגות בכדורגל. "מגיעים למשחק סופר חשוב, סכנין מול אשדוד. אין כל כך הרבה משחקים חשובים במחזור הבא, מה הבעיה הייתה לשלוח לפה מערכת VAR בשביל שהמשחק הזה יעבור בשלום? זה אגו של אדם אחד במערכת שהחליט שהמערכת תהיה רק בפלייאוף העליון".

"בסוף זה רק ספורט, אם נרד אנחנו רוצים לרדת בגלל מחדלים שלנו ולא של אחרים. בכל מקרה אני אמשיך לתמוך בקבוצה”.

צפו בבן זקן מותח ביקורת קשה על השופט הערב: