כספות
כספותצילום: שאטרסטוק

במאמר הבא נרחיב על כך, נביא טיפים להשוואה בין הדגמים הקיימים ונסביר מה כדאי לבדוק לפני שחותמים על העסקה

כספת ביתית מתאימה לשימוש של אנשים פרטיים. כתוצאה מכך, ההבדל העיקרי בין דגמים ביתיים לבין דגמים מסחריים הוא בגודל הכספת ובמפרט הטכני. המפרט הטכני קובע בין היתר כיצד נין להשתמש בכספת ועד כמה היא תהיה בטוחה. אם למשל רוצים להפיק מהכספת מקסימום תועלת, צריך לבחור אותה בצורה נכונה ולהשוות בין המפרט הטכני של הדגמים הקיימים.

כספות ביתיות נרכשות גם במטרה לצמצם את עלויות הפרמיה של ביטוח התכולה. מבחינת חברת הביטוח, כספת היא אמצעי שמגן מפני פריצות וגניבות ולכן היא מעודדת התקנה שלה. הדרך של חברת הביטוח לעודד את התקנת הכספת היא להעניק בגינה הנחה על ביטוח התכולה של הדירה.

טיפים בבחירת כספות ביתיות

בחירה נכונה של כספות ביתיות היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. יש הרבה הבדלים בין סוגי הכספות ולא תמיד קל לדעת מה כל אחת מהן מסוגלת לספק רק לפי המפרט הטכני. הפתרון הוא לפיכך להשתמש בטיפים הבאים ולאמץ אותם:

א. סוג הכספת – ההבדל העיקרי מבחינת כספות ביתיות הוא בין כספת נסתרת, כספת חסינת אש, כספת חסינת אש ומים וכספת ניידת. מטבע הדברים, ככל שהמפרט הטכני של הכספת יהיה משוכלל ומתקדם יותר כך צפוי גם המחיר שלה לעלות.

ב. צורת נעילה – את צורת הנעילה ניתן לזהות במבט ראשון ושטחי על הכספת. כאן למשל ניתן לראות את ההבדלים בין נעילה דיגיטלית, מכנית וביומטרית. כדאי לבעלי בתים פרטיים לבחור את צורת הנעילה שנוחה להם ולבדוק מה מקובל על חברת הביטוח.

ג. נפח ומידות הכספת – במפרט הטכני יש פרטים על נפח הכספת, הגובה, הרוחב והעומק. אלו המידות שבעזרתן יודעים איזו כספת רלוונטית לבית ואיפה אפשר להתקין אותה. אם רוצים, ניתן גם להשוות בין נפח ומידות הכספת בהתאם לסוג הציוד שבוחרים לאחסן.

מה בודקים לפני שקונים?

כספת היא נכון להיום אחד מפתרונות האחסון הבטוחים ביותר שאפשר למצוא. גם בעבר נהוג היה להשתמש בכספת על מנת לאחסן פריטים יקרי ערך ובהם מסמכים רגישים, תכשיטים וכמובן כסף מזומן, אך נדמה שבשנים האחרונות היא זולגת מהסקטור העסקי אל הסקטור הפרטי. כתוצאה מכך, יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין כספת בבית שלהם.

לפני שקונים כספת לבית כדאי לבדוק כמה היא עולה ומה משפיע על המחיר. באותה הזדמנות אפשר לברר האם המחיר על הכספת כולל התקנה, מה כרוך בהכנת התשתית לקראת ההתקנה ותוך כמה זמן האספקה. עבור אנשים פרטיים, שיקולים כאלה הם בדיוק מה שיפריד בין רכישה מוצלחת לבין עוגמת נפש.