נתניהו הרים כוסית עם חברי הממשלה

ישיבת הממשלה הראשונה מאז הבחירות נערכה הבוקר (ראשון) וממנה נעדרו השרים איילת שקד ונפתלי בנט שלא הצליחו לעבור את אחוז החסימה עם מפלגתם "הימין החדש".

במהלך הישיבה נשאל נתניהו על ידי הכתב מיכאל שמש מכאן 11 בנוגע לממשלת אחדות - ונפנף את ידו בביטול‎.

נתניהו פתח את הישיבה בהתייחסות להתרסקות של "בראשית" על הירח "החללית בראשית הביאה את המדינה להיסטוריה", אמר נתניהו, "הפכנו לאחת משבע המדינות שחגה סביב הירח. זה הישג כביר ל-SpaceIL ואנחנו מתכוונים לשגר את בראשית 2, שהמדינה תשתתף גם בבנייתה. זה מוכיח את היכולות שלנו - ההבדל בין המנצחים ללוזרים".

נתניהו הרים כוסית יחד עם חברי הממשלה "אני מבקש לברך את חברי הממשלה על ארבע שנים מלאות עשייה ורבות הישגים. הישגים רבים מאוד. הדבר בא לידי ביטוי בהחלטה של הציבור לחדש לנו את המנדט כתוצאה מעשייה עצומה בכל התחומים שמיוצגים סביב השולחן הזה - בפעולה מאוד ברורה ומוצלחת של שרי הממשלה. אנחנו נמשיך לעשות זאת גם בממשלה הבאה ובעזרת ה׳ נעשה וגם נצליח".

ראש הממשלה ברך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לא לחקור את חיילי ארצות הברית על פשעי מלחמה באפגניסטן.

"בסוף השבוע הייתה התפתחות מאוד משמעותית. בית הדין הבינלאומי בהאג, התובעת דחתה את התביעה לחקור את חיילי ארצות הברית. הדבר הזה בלם את המטרה שלו הוקם בית הדין הבינלאומי", אמר נתניהו.

"הוא הוקם כדי לטפל בזוועות במדינות שאין להן מערכת משפטית ראויה. הם נטפלים לחיילי ארצות הברית או לישראל ולהעמיד אותן למשפט זה אבסורד וההפך ממה שהייתה מטרתו של הקמת בית הדין הבינלאומי. אני חושב שיש לזה השלכות יוצאות דופן לגבי ההתנהלות בעולם. אני מברך את ארצות הברית ואת הנשיא טראמפ. אנחנו מאוד מעריכים את התמיכה גם בתחום הזה".

נתניהו הוסיף "כשהייתי בן עשר ראיתי תערוכה לא רחוק מכאן. זו הייתה תערוכה ביום העצמאות, היה אוהל גדול ומתחת לאוהל הביאו תותח. הסתכלתי על התותח, אחר כך ראיתי נגמ"ש, אחר כך ראיתי חיילים וראיתי טנק, ואני זוכר שהדבר עשה עליי רושם כביר, פתאום יש לנו צבא, ואני לא הבנתי את זה עד שלא ראיתי את זה בצורה ישירה.

"אנחנו נחליט היום על פתיחת תערוכת 'צה"ל שלנו' בירושלים. התערוכה תציג לציבור את תרומתו הכבירה של צה"ל למדינת ישראל ולביטחונה. אנחנו חולקים כבוד לצה"ל ואין מקום טוב יותר לעשות זאת מאשר בבירתנו ירושלים. אני מזמין את אזרחי ישראל לבוא ולהשתתף בתערוכה הזאת, ואת ילדי ישראל להתרשם כפי שהתרשמתי אני לפני כמה שנים".

כיסאו של השר נפתלי בנט שנעדר מהישיבה
כיסאו של השר נפתלי בנט שנעדר מהישיבהצילום: חזקי ברוך