איך לשמור על כושר גופני בחופשת לידה?

כל מה שאת צריכה לדעת על איך לשמור על כושר בחופשת לידה, עם התינוק הקטן ואפילו בלי בייביסיטר.

ערוץ 7 , ט' בניסן תשע"ט

לשמור על כושר גם עם התינוק. אילוסטרציה
לשמור על כושר גם עם התינוק. אילוסטרציה
צילום: iStock

חופשת לידה היא הזדמנות מצוינת לצאת מהבית ועל הדרך לאמץ הרגלים נכונים לחיים טובים, בריאים ונוחים יותר.

מאיפה מתחילים ואיך מכניסים את הפעילות הגופנית בין הנקה להחתלה? הנה כמה הצעות:

שמירה על כושר היא משימה מאתגרת לכל אורך השנה, אך יש תקופות שבהן הניסיון לשפר את איכות החיים בעזרת שגרה של פעילות גופנית היא אפילו קשה יותר.

בין היתר, נשים מגלות למשל שבמהלך חופשת לידה אין להן זמן פנוי ואיכות החיים דווקא מתדרדרת לתחתית סדר העדיפויות. מצד שני, החדשות הטובות הן שאפשר לשמור על כושר גם עם תינוק בן יומו ורק צריך לדעת איך עושים את זה בצורה נכונה.

הנה כמה דרכים שיעזרו לך לחיות טוב יותר לפני ואחרי חופשת הלידה:

1. הירשמי לחוג של אימהות עם תינוקות

את לא האמא היחידה שמחפשת לחזור למשקל ומבנה הגוף המקוריים אחרי התהליך הארוך של ההיריון והלידה.

למזלך, יש עוד המון נשים שנמצאות באותו מצב ועבורן הוקמו חוגים מיוחדים לאימהות עם תינוקות. היתרון בחוג מן הסוג הזה הוא שאת יכולה להגיע בהתראה קצרה, לא צריכה לחפש בייבי סיטר ומרגישה טוב יותר עם נשים שדומות לך.

הסוד הוא להירשם לחוג שבו השמירה על כושר גופני עולה בקנה אחד עם אימוץ הרגלים לחיים טובים ובריאים יותר. בדקי מראש מה כולל החוג, באיזה שעות נערכים השיעורים ומה זה דורש ממך ואל תשכחי להגיע עם מוטיבציה.

2. בצעי הליכות בפארק או בגינה

נשים בכל רחבי הארץ יכולות למצוא גינה קרובה שזמינה עבורן עם עגלת תינוק. הליכות בפארק או בגינה מחטבות את הגוף ותורמות לסיבולת לב-ריאה, גם אם בימים הראשונים לא ממש תרגישי את ההבדל. במידה ויש לך סידור לתינוק ואם כמובן את מרגישה יותר טוב, תוכלי גם לגוון בין הליכות וריצות.

בהליכות בפארק או בגינה עם התינוק צריך להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות. ודאי שהמסלולים מתאימים לעגלה ואל תשכחי ליזום הפסקות שתייה בצל. התאימי את היקף ורמת האינטנסיביות של הפעילות לכושר הגופני שלך ואל תשכחי תפריט תזונתי ראוי.

3. מצאי פרטנרים

הרבה נשים בחופשת לידה מעידות על כך שקל להן יותר לשמור על כושר גופני כאשר הפעילויות מתבצעות עם בני זוג או חברות. מבחינתך, המשמעות היא שהגיע הזמן למצוא פרטנרים ולתאם מולם את היציאה מהבית.

הפרטנר המתאים לפעילות גופנית הוא גבר או אישה שנמצאים ברמת כושר כמו שלך. התחילו לבצע יחד את הפעילויות, בדקו מה עובד טוב יותר עבור שני הצדדים וערכו התאמות ושינויים. ב

המשך, כל מה שיישאר לכם לעשות הוא לגוון בין פעילות אירובית כמו הליכה וריצה – לבין פעילות אנאירובית כגון משחקי טניס, סקווש וכן הלאה.