הסיור של 'אם תרצו'
הסיור של 'אם תרצו'צילום: אם תרצו

כמאה בני אדם השתתפו ביום שישי האחרון בסיור שיזמה תנועת 'אם תרצו' בעיר חברון וביישוב היהודי בחברון.

הסיור שהתקיים במסגרת תכנית סיורי הסטודנטים של התנועה והישוב היהודי בחברון ביקש לבחון בין השאר את יציאתם ארגוני הדה לגיטמציה שפעלו עד לפני מספר שבועות בעיר.

אל הסיור הצטרפו גם עשרות תושבים מתל אביב והוא עבר בכל המקומות המשמעותיים בחברון. במהלך הסיור שמעו המשתתפים על הסכנות הצפויות להתיישבות במסגרת תכנית המאה של הנשיא טראמפ ועל החשש הקיים בעקבות תכנית זו.

לקראת סיום הסיור, פגשו המשתתפים בקבוצת תיירים שהחלה לתעד את חיילי צה"ל הפועלים בעיר ודרשו מהם להפסיק ולצלם את חיילי צה"ל.

עדי רגב, סטודנטית באוניברסיטת תל אביב שהשתתפה בסיור אמרה: "משמח לראות איך אותם גופים רדיקליים כבר לא נמצאים בחברון. את התודה בעיניי החיילים. יחד עם זאת, מטריד לראות איך קבוצת 'תיירים' מבקשת להמשיך ולתעד את חיילי צה"ל. אני קוראת לכל הסטודנטים הלומדים בתל אביב וגבולותיה לבוא ולראות עולם בחברון. עולם שהוא שפע של ידע, הרבה מעבר למה שאנו לומדים בכיתות.
זו הארץ שלנו- צאו להכיר אותה".

סיור בחברון
סיור בחברוןצילום: אם תרצו

תום ניסני, ראש אגף הפעילים בתנועת 'אם תרצו' הוסיף, "המאבק במעורבותן של הממשלות הזרות בענייניה הפנימיים של ישראל אינו רק מאבק על זהותה היהודית של המדינה, אלא גם על זהותה הדמוקרטית. ישראל אינה רפובליקת בננות ואין לאפשר לכוחות זרים לנסות לשנותה מבפנים. אנו נמשיך לחשוף את כל אלה המבקשים לפגוע ולתעד את חיילי צה"ל".

ישי פליישר, דובר החוץ של הישוב היהודי, אמר, "סיורי אם תרצו בחברון חיוניים כדי לחבר את העם לבירה הראשונה של ישראל ולזהות הבסיסית המשותפת לכולנו. חייבים לתקן את עולם השקרים הנגדי אשר מופצים יום יום ע״י שונאי ישראל ותומכיו דרך ארגונים כמו שוברים שתיקה".