בן צור ונתניהו
בן צור ונתניהוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חבר הכנסת הרב יואב בן צור, מסכם בסיפוק רב את מערכת הבחירות שהציבה את מפלגתו כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת

"תמיד האמנו ביכולות שלו ובעשייה הפוריה שלנו במשך ארבע שנים", הוא אומר בראיון ליומן ערוץ 7 ומביע "תודה והוקרה לבורא עולם על הנס הגדול שעשה לנו שהגענו להישגים הללו".

"אין לנו ספק שהרב עובדיה התפלל עלינו מלמעלה, על התנועה הקדושה שהקים, ויחד עם חברי מועצת חכמי התורה ובראשם ראש הישיבה חכם שלום הכהן הברכות הדאגה והבכיות שלהם עזרו והגענו לאן שהגענו", אומר הרב בן צור וכשהוא מתייחס למה שאולי ניתן להגדירו כהפתעת הבחירות האמתית, זו שסתרה את כל הסקרים, הוא קובע: "הסקרים לא יודעים לסקור את ש"ס. הציבור שלנו לא משתף פעולה עם הסוקרים".

על עובדה הזו הוא מבהיר: "הסקרים ברובם הם אינטרנטיים והציבור שלנו לא באינטרנט, בוודאי שלאכל היום. הציבור שלנו, לפי האופי שלו, לא משתתף בסקרים, לא רוצים להסגיר למה הוא מצביע. אולי צריך לחקור את זה אבל זו המציאות".

לטעמו ולהערכתו של בן צור גם פרישתו של אלי ישי סייעה רבות למפלגתו לקבל קולות נוספים שמסתבר לא פנו לאגודת ישראל כפי שרצה ישי ולא לאיחוד מפלגות הימין, כפי שאולי רצו וסברו שותפיו של אלי ישי בבחירות הקודמות, איתמר בן גביר, ברוך מרזל ואחרים.

על הדיווחים לפיהם יו"ר התנועה, השר אריה דרעי, אמר או רמז לנתניהו שלא יישב בקואליציה אחת בה חבר אלי ישי, מבהיר ח"כ בן צור: "לא אני שמעתי וראש הממשלה הכחיש את זה, לא בדיבור ולא בקריצה. מיותר לדבר על הדברים הללו. אנחנו לא מדברים על אף אדם. אנחנו עוסקים רק בטובת כלל עם ישראל ואומר לך מה שאמר לי נשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף, ביום הראשון כשנכנסתי לכנסת, 'אתה נבחר לכנסת מטעם ש"ס, אבל יום לאחר שנבחרת אתה של עם ישראל ומטפל בכלל עם ישראל ללא השתייכות פוליטית כזו או אחרת. הוכחנו את זה בעזרות אלפי הפניות ממצביעי כלל המפלגות והמגזרים. גם הכספים הקואליציוניים, רובם המכריע הלכו לכלל הציבור כמו בחינוך בפריפריה, הורדת מחירי התחבורה הציבורית, הזולת מחירי החשמל והמים, העלאת שכר מינימום ועוד".

"אנחנו תנועה ימנית חזקה שהציבור רוצה אותה בולטת בהנהגת המדינה. אנחנו רוצים ממשלה ימנית בראשות נתניהו שתשמור על זהותה של ישראל. בבחירות הללו ראינו גם שהציבור הצביע נגד שנאת חרדים. לא תהיה ממשלת ימין בלי ש"ס", אומר בן צור, אך כדי שהדברים יקרו יש לקיים מו"מ קואליציוני שעשוי להיות מורכב, אם כי בן צור עצמו אינו מתרשם מההצהרות הלוחמניות של יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן:

"יש הבדל גדול בין ההצהרות לתקשורת לבין המו"מ הקואליציוני. כל הדיווחים הללו על אמירות ופגישות עם לפיד וכו' הן ספקולציות לא רציניות ואין מקום להיכנס אליהן עכשיו. כל אחד רוצה להיכנס לממשלה וכל אחד רוצה לקדם את היעדים והדעות שלו. אין לי כוונה לפתוח בתקשורת מו"מ קואליציוני. אני סומך על המלצות מועצת החכמים ועל הניהול של יו"ר התנועה, אריה דרעי. ש"ס והיו"ר ישיגו את ההישגים לטובת עם ישראל".

ומה על סוגיית הגיוס הנראית כמוקש המשמעותי ביותר כעת לפתחה של הקואליציה הבאה? האם יש פתרון שיוכל להפיס את דעתו של ליברמן? "אנחנו לא צריכים להפיס דעתו של אף אחד. יש לנו דרישות ואם מישהו רוצה להקים ממשלה אז יש לנו דרישות עקרוניות ועליהן לא נתפשר".

עוד נשאל הרב בן צור אם מקובלת עליו ההצעה לפיה מפלגות הימין והדתיים יגיעו לנתניהו כגוש אחד עם נייר עמדה מוסכם על עקרונות הנוגעים לזהותה היהודית של מדינת ישראל, גם אם לא להסכמה בדבר חלוקת התיקים. "יש דברים עקרוניים כמו השבת ועניינים נוספים. אני לא יודע אם ההחלטה היא ללכת כגוש. אולי יהיה שיתוף פעולה בכמה מהנושאים מוסכמים על שלושת המפלגות. עוד מוקדם לומר את הדבר, אבל אולי הדרך תצלח ובנושאי הליבה המרכזיים של דת ומדינה תהיה הסכמה, אבל יכול להיות שבנושאים כמו נושא הגיוס איחוד מפלגות הימין רואה אחרת מש"ס ויהדות התורה. יצטרכו לשבת ולראות לאן הדברים מוליכים ואולי הלוואי שניתן יהיה להגיע לאיחוד בין כל המפלגות".