גיא פלג
גיא פלגצילום: משה שי, פלאש 90

גיא פלג, הכתב המשפטי של חדשות 12, מגיב לסערה שפרצה בעקבות הדברים שאמר ב"אולפן שישי" אודות האפשרות שיריב לוין מהליכוד ימונה לשר המשפטים הבא.

"חשבתי שהייתי ברור, האמת גם בדיעבד אני חושב שהייתי ברור אלא שזה לא מפריע לכמה פוליטיקאים להסית ולכמה בריונים להשתולל. אז הנה הבהרה למי שצריך", כתב פלג בחשבון הפייסבוק שלו, "אני לא חושב שמערכת האכיפה רודפת את מי שמאתגר אותה. אני לא חושב שמערכת האכיפה מחסלת או מנסה לחסל פוליטיקאים לעומתיים".

"אני בטוח שאיש לא רדף את שר המשפטים לשעבר רמון. אם לא היה דוחף את הלשון שלו לפיה של חיילת איש לא היה חוקר אותו. אני לא חושב שהייתה נפתחת חקירה כנגד דוד ביטן אם לא היה עושה עסקים מפוקפקים לכאורה עם אנשים מפוקפקים. אני לא חושב שרדפו את אהוד אולמרט. אני בטוח שאם לא היה עוסק בספירת מזומנים ובחלוקתם למעטפות לא היה הולך לכלא. אני בטוח שהחקירה כנגד ראש הממשלה נקיה והגונה וזהירה במיוחד, ייתכן שזהירה מידי", הוסיף פלג.

"אבל מה? חשודים, כמעט כולם. נאשמים, כמעט כולם, סבורים שהחוקרים והתובעים לוקחים אותם אישית, רודפים אותם. מנקודה זו הערכתי שראש הממשלה, שסבור שהחקירה כנגדו לא הייתה נקיה יחשוש למנות שר משפטים לעומתי למערכת המשפט. אין לו מה לחשוש. בין שימנה ובין שלא, יש לי תיק גדוש ראיות להתמודד איתו. תיק שהוא פרי המעשים שלו ורק שלו. גם איילת שקד הייתה לעומתית למערכת. איש לא חקר אותה. להבנתי איש גם לא חשב לחקור אותה. כך זה כשאתה אדם הגון. איש לא רודף אותך", הדגיש פלג בסיום.

נזכיר כי בדבריו בתכנית "אולפן שישי" אמר פלג, "אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה, שיודע שענייניו צפויים להתגלגל בבית המשפט המחוזי וכנראה בעליון בערעור, ייתן את התיק ליריב לוין".

לדבריו, "זה משול לכך שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים. אני לא מאמין שראש הממשלה שמחזיק את הקלפים יתן את התיק לחבר כנסת כל כך לעומתי לבית המשפט".