נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אישר הערב (ראשון) למפלגת הימין החדש לעיין בפרוטוקולים של 300 קלפיות שהכילו מעטפות כפולות, ולגביהן נטען כי ההצבעה לא היתה תקינה.

הבדיקה נעשית בפיקוח של ועדת הבחירות ובנוכחות עורכי דין שמייצגים את הימין החדש.

כזכור, למפלגתם של איילת שקד ונפתלי בנט חסרים כ-1700 קולות בלבד כדי להיכנס לכנסת ה-21.

נפתלי בנט: "אנחנו דואגים לחיילים, והחיילים ידאגו לנו"באדיבות כאן 11

מוקדם יותר היום נשמעה ביקורת חריגה מצד ועדת הבחירות כלפי התנהלותה של מפלגת הימין החדש בימים האחרונים.

בהודעה מיוחדת שפרסמה הוועדה נאמר, "החל מיום רביעי, ה- 10.4.19, מיד לאחר יום הבחירות החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם".

בוועדה ציינו עוד כי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות. "זאת ועוד, כל פניה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים".

"לנוכח כל זאת, הועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש", תוקפים בוועדה את המפלגה.

הבוקר הדפה מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, את הטענות בנוגע להצגת תוצאות הבחירות. בריאיון לתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב, אמרה עדס, "אירעו לצערי שתי תקלות טכניות במערכת הממוחשבת, שנבעו מחברת המחשוב שנתנה לנו את שירותי המחשוב, שגרמו להצגת נתונים לא נכונה. הטענות שלא נכחו נציגי מפלגות ולא היה פיקוח בספירה - אין להן כל בסיס".

עדס הסבירה כי "מטרת השקיפות, שבה אנחנו מאפשרים את הצגת כל תוצאות הבחירות באתר בזמן אמת, זה כדי לאפשר למפלגות ולאזרחים לבדוק את התוצאות ולהסב את תשומת ליבנו לטעויות אפשריות. בכל ועדות הקלפי עובדים למעשה למעלה מ-75 אלף איש. מטבע הדברים בתום יום עמוס כל כך עשויות להיות מדי פעם טעויות אנוש".

"כאשר מעתיקים מגיליון ספירת הקולות את התוצאות לפרוטוקול, ייתכן ויש טעות הסטה שגורמת לכך שרושמים את התוצאה לרשימה שאחריה. בימים הללו אנחנו בודקים בדיוק את הטעויות הללו", הסבירה עדס. "במקרים חריגים אנחנו מזמינים את כל החומר של אותה קלפי מוציאים את כל פתקי ההצבעה, את גיליון ספירת הקולות וסופרים בדיוק מה היה".

היא התייחסה לאפשרות שמפלגת הימין החדש תעבור את אחוז החסימה כשיוכרזו התוצאות הרשמיות ביום רביעי, "בגלל הפערים המאוד קטנים יש אפשרות כזאת, אבל לא רק אצלם. יכולים להיות עדיין שינויים לכאן או לכאן".