5 שנים עברו מאז ניצחה מכבי חיפה את מכבי נתניה באצטדיונה הביתי. 5 שנים שהם חלק מ-8 השנים הקשות והרעות שעבר על המועדון הירוק מהכרמל, שעד לפני כן היה נחשב לאימפריית כדורגל והמועדון הגדול ביותר בארץ שזכה בתארים שנה אחר שנה.

נראה כי השנה סוף סוף משהו השתנה. אולי זה פג התוקף של הקללה על אירוע שקיימו לפני כשבע שנים בט' באב, כפי שטוענים אוהדי הירוקים מהכרמל. אולי זו חולשת היריבות ואולי זה בכלל ההתאמה בין מאמן לבין שיטה וההבנה כי אחרי 3 מאמנים אי אפשר להגיב עוד בפאניקה לכל תוצאה.

וכשיש שקט, יש סדר ויש תוצאות.

הערב (ראשון) אחרי 5 שנים סוף סוף הצליחה מכבי חיפה לנצח את נתניה באצטדיונה הביתי, אצטדיון סמי עופר. ועוד עם ניצחון בסטייל.

הירוקים נכנסו לפיגור מוקדם כבר בדקה ה-7 כשמי אם לא פאטוס בצ'יראי כבש לזכות הילהומים מנתניה שהעפילו גם לגמר גביע המדינה בכדורגל.

3 דקות אחר כך ירדן שועה שעבר לחיפה בקול תרועה רמה בתחילת חלון ההעברות של חודש ינואר האחרון מבני יהודה, התכבד סוף סוף בשער בכורה במדים הירוקים כשהשווה את התוצאה, ובדקה ה-30 ג'ורג' מאנג'ק עשה את המהפך.

חיפה קוטעת רצף של שלושה הפסדים ועולה אל המקום השלישי שיוביל בתום העונה למוקדמות הליגה האירופית. מי האמין שהקבוצה שפתחה את העונה בתחתית, החליפה מאמנים רבים ולא מעט שחקנים, בסוף תמצא את עצמה באירופה. בינתיים זה נראה שלשם היא מכוונת.