אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בכפר הנוער הודיות שבגליל התחתון פתחו במבצע ביקורי בית בבתי התלמידים.

במסגרת המבצע, הצוות החינוכי בכפר יוצר קשר עם משפחות התלמידים ומנסה למפות את הצרכים של המשפחות לקראת החג.

"מבחינתנו מדובר בפעולה טבעית ובאחריות שלנו כמוסד חינוכי לדאוג שכל תלמידנו ומשפחותיהם יחגגו את הפסח בצורה מכובדת", אמר מנהל הכפר, אלי שטיין. ''האחריות שלנו על תלמידנו לא מסתיימת כשהם יוצאים לחופש – מבחינתנו יש לנו מחוייבות אמיתית לתלמידנו בכל ימות השנה ואפילו כשהם מסיימים ללמוד בהודיות".

מסתבר שפעילות מסוג זה דורשת חשיבה וזהירות רבה. "אנחנו מתכוננים למבצע הזה כבר מעל חודש. כל הפעילות שלנו היא דיסקרטית וחסוייה ומדובר במתן בסתר. כל המידע נשמר חסוי ולא מועבר לאף גורם חיצוני מלבד לצוות מצומצם מתוך בית הספר", אמר מורה בחטיבה.

בנוסף, מאפשר כפר הנוער לתלמידיו לעבוד בשבוע שלפני חול המועד, להנות מפעילות חינוכית ולהרוויח מעט כסף. "השנה יצא שיש חופש ארוך לפני החג. אנחנו מאפשרים לתלמידים שרוצים להשתתף בפעילויות חינוכיות וגם לעבוד ולהרוויח מעט כסף – מעין דמי כיס לקראת החג. מבחינתנו מדובר ברווח כפול, גם תעסוקה לתלמידים וגם מתן הזדמנות לתלמידים להרוויח מעט כסף", הסביר המורה.

אחד התלמידים שעובד השבוע מסביר: "למרות שכל הזמן אנחנו מחכים לחופשה, בסוף, יש הרבה זמן פנוי ומאוד קשה למצוא עבודה לשבוע. לכן, החלטתי להגיע השבוע, להשתתף בתכנים לקראת החג ולעבוד. את הכסף שארוויח אבזבז בחול המועד".