מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד התראיין לאריה אלדד ורוני בר-און ב-103fm, ושלל ממשלת אחדות יחד עם כחול לבן.

במהלך הראיון דיבר זוהר על האפשרות שאיילת שקד תחבור לליכוד, וכן הביע תמיכה במינוי של יריב לבין לשר המשפטים הבא של מדינת ישראל.

על הסערה סביב דבריו של נשיא ברזיל הוא אמר: "צריך לשאול אם גרמניה סולחת לנאצים על מה שהם עשו ליהודים. ברור שגם הם לא סולחים, ולכן אני חושב שהמונח סליחה אינו נכון. יש להמשיך להנציח ולזכור את הדבר האיום ונורא שקרה לעם שלנו, והוא צריך לשמש תמרור האזהרה שלנו כדי שעם ישראל יהיה חזק ואיתן".

היית מחזיר את השגריר אם היית שר החוץ?
"לא".

האם אנחנו צריכים לחתור לממשלת אחדות לאומית?
"לא. אין שום מקום לממשלת אחדות. עם ישראל קבע שהוא רוצה ממשלת ימין בראשות נתניהו".

איך תהיה הממשלה הזו אם ליברמן לא יזיז פסיק בנוגע לחוק הגיוס?

"זה יהיה האיזון המושלם לקואליציה לא קיצונית. לא נגד עקרונות השבת ולא בעד הדתה וכפייה דתית. החרדים ילחמו על העקרונות שלהם וליברמן על שלו. מי שירוויח מכך יהיה עם ישראל".

איך פותרים את חוק הגיוס?
"אנחנו נגיע לפשרה. דבר אחד ברור לכולם: אנחנו מחויבים להעביר את חוק הגיוס כי בית המשפט לוחץ ובסוף נגיע לפשרה. זה משהו שהוא חלק מהפוליטיקה הישראלית".

וכחול לבן?
"כחול לבן לא מייצגים את עמדות שלנו. אני לא יכול לשבת עם מיקי חיימוביץ', מיכאל ביטון או אנשי שמאל כמו יאיר לפיד ובני גנץ. אם הציבור היה רוצה ממשלת מרכז הוא היה מצביע יותר לגנץ ולפיד. הימין הגיע ל-70 מנדטים, ועוד הפסדנו טכנית כמה מנדטים בגלל אחוז החסימה".

מה דעתך על קליטתה של איילת שקד בליכוד?
"בסופו של יום יש עניין מאוד מיוחד בליכוד בשונה ממפלגות אחרות והוא הפריימריז. אצלנו בוחרים את הנבחרים בצורה דמוקרטית. אנחנו רוצים לכבד את רצון הציבור ויש לנו רשימה של אנשים שרוצים לתרום למדינה והם זכאים לקבל את התפקידים הבכירים. מי שמכריע בעניין הזה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם הוא יחליט נקבל, אך נעריך אותו אם יחליט שלא".

מהי עמדתך בעניין תיק המשפטים? אולי נכון שנתניהו יתרחק מהמינוי הזה. למה הוא צריך ששר ממפלגתו ישתלח בבית המשפט העליון.
"ראינו את מעשי בבית המשפט העליון, במיוחד בפסילת בן ארי, אדם ימני קיצוני ככל שיהיה ואישור של עופר כסיף, שהוא שמאל קיצוני ככל שיהיה. זו בעיניי הייתה הנקודה שבה בית המשפט העליון חצה עוד גבול. אני לא חושב שצריך לפזר אותו, הוא אחד הגורמים הכי חשובים בדמוקרטיה הישראלית. אך צריך לייצר איזשהו שיח והבנות עם בית המשפט העליון בנוגע לסמכותו. בעניין הזה אין מתאים מיריב לוין לעשות את העבודה.

"אם יריב לוין ימונה לשר המשפטים מדינת ישראל רק תרוויח מכך. הרבה מהציבור החל לאבד את אמונו בבית המשפט העליון בעקבות החלטות חד צדדיות מצדו. הציבור חכם והצביע לליכוד. הוא יודע מה מנסים לייחס לראש הממשלה. כולם מבינים שהעבירות שמייחסים לנתניהו הן רף חדש של עבירות שוחד שלא היו במדינת ישראל מיום תקומתה, והציבור אמר שמה שעשה נתניהו אין בו מרכיבים פליליים".

ולכן תתמכו בתיקון של חוק החסינות משנת 2005?
"חוק החסינות נולד בדיוק לסיטואציה שבה נמצא ראש הממשלה. יש חובה להבטיח את רצון הציבור ואם יש חשש שרצון הציבור לא מיושם - יש לדאוג לתיקון החוק. בסופו של יום אם הציבור לא יכול לסמוך על הכנסת שתדע לעשות את ההפרדה בין מקרה כזה למקרה אחר, מהו כוחה ומעמדה של הכנסת?".