מכבי תל אביב
מכבי תל אביבצילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב הביסה הערב את הפועל באר שבע 96:64. הצהובים שלטו במשחק מהרגע הראשון וניצחונם לא הוטל לרגע בספק.

הצהובים השלימו סוויפ על הקבוצה מבירת הנגב ובעקבות הניצחון, הצהובים גם חזרו לפסגת הליגה, מה שכרגע מקנה להם את האפשרות להחליט היכן ייערך הפיינל פור של הליגה. רפרוף קצר על דף הסטטיסטיקה, מראה כמובן נוק- אאוט מטורף של מכבי תל אביב גם במספרים.

נתחיל מהאחוזים של שתי הקבוצות: מכבי תל אביב קלעה הערב ב- 80% ל-2, 55% ל-3 ו-62% מהעונשין, לעומת באר שבע ששוב נקלעה לערב קטסטרופלי מול מכבי תל אביב והיא פגעה רק ב41% ל-2, 21% ל-3 ו-63% מהעונשין.

בקטגוריית הריבאונדים, מכבי תל אביב מנצחת 79:37, אבל מה שיותר מעניין הוא שבאר שבע לקחה לא פחות מ-19 ריבאונדים בהתקפה, שזה אומר רוב הריבאונדים של הקבוצה. מכבי תל אביב מסרה הערב לא פחות מ-28!!! אסיסטים, לעומת באר שבע, שסיימה עם 14 בלבד, אבל נתון מעניין הוא, שמכבי תל אביב מסיימת את המשחק הזה עם 96 נקודות, למרות 14 איבודי כדור, נתון שמכבי תל אביב תצטרך לשים עליו דגש לקראת ההמשך. אגב, באר שבע סיימה עם 8 איבודים בלבד וזה נתון שהיא יכולה להיות ממנו יחסית מרוצה. גם בקטגוריית שחקני החמישייה ושחקני הספסל, נרשם כמובן הבדל משמעותי.

שחקני החמישייה והספסל של מכבי תל אביב התחלקו ב48 נקודות לכל קטגורייה ואילו אצל באר שבע, שחקני החמישייה סיפקו ערב מחריד של 38 נקודות בלבד וגם הספסל לא פחות עם 26 נקודות בלבד. בגזרת המדד, באר שבע אפילו לא רואה את האבק של מכבי, כשהצהובים מסיימים הערב עם מדד 141 לעומת 44 של באר שבע.

אגב בקטגוריית הפלוס מינוס, שתי הקבוצות מסיימות עם מדד 0. מפתיע במיוחד. אצל מכבי תל אביב ארבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות. שני הקלעים המובילים היו מייקל רול, שסיים עם 17 נקודות והחטאה אחת בלבד לאורך כל המשחק ויובל זוסמן, שרשם משחק טוב אחרי תקופה פושרת עם 14 נקודות, גם הוא באחוזים טובים. אלכס טיוס וג'ייק כהן סיימו גם הם בדאבל פיגרס עם 12 ו-13 בהתאמה. בגזרת באר שבע, ג'אקים דונלאדסון וקרון ג'ונסון ניסו למזער נזקים עם 17 נקודות ו-15 בהתאמה, אך הם לא היו קרובים.

לסיכום, נוק אאוט של מכבי תל אביב, שחוזרת לפסגה ותקווה להישאר שם עד סיום העונה, על מנת להבטיח שהפיינל פור ייערך ביד אליהו שנה שלישית ברציפות. באר שבע תמשיך להיאבק על כניסה לפלייאוף בעונתה הראשונה בליגה הבכירה, מה שייחשב הישג מרשים מבחינת האדומים מבירת הנגב.