עולם היין
עולם הייןצילום: Nanawine.com

ובכן, יין לקידוש, כבודו במקומו מונח. אבל אף אחד לא יטען ברצינות כי מי שמכיר רק את זה יודע להבחין מהם יינות בוטיק. רוצים להתחיל לחקור את עולם הטעמים העשיר של היין? קבלו מאיתנו כמה טיפים מצוינים.

הצטרפו לסיורי טעימות

לקרוא טיפים באינטרנט זה טוב ויפה, אבל אי אפשר להבין יותר ביין בלי לשנס מותניים ולטעום. שוב ושוב ושוב. ויש דבר נוסף. למרות שאפשר לקבל מאוד ערך מוסף מלגימת יין ושימת לב לחוויה האישית, זה לא באמת מספיק. כדי להבין יותר מהם יינות בוטיק, איך מזהים אותם ואיך מוקירים אותם, עשו דבר פשוט מאוד ומהנה מאוד. הצטרפו לסיורי טעימות. סיורי טעימות יין חווייתיים יכולים להתאים כאשר אתם נמצאים בחופשה או בנופש, אבל אפשר להגיע אליהם גם באופן מיוחד. הם מתקיימים במגוון רחב של יקבים בארץ וזו לא חייבת להיות חוויה חד פעמית. למעשה, בכל פעם שמגיעים ליקב נוסף, שמציע טעימות מהבציר הייחודי ומהתוצרת הייחודית, פוגשים דבר מה חדש. והערך המוסף של ההסברים הטובים של מומחי היין פותח שער רחב לעולם מרתק, טעים ועשיר של יינות טובים.

כך תחזיקו נכון את כוס היין

טיפ חשוב מאוד למי שרוצה לקחת צעד אחד קדימה את חווית היין ואת התובנות של הטעם העשיר מתייחס גם לכוס היין. אם מעולם לא נתתם את דעתכם לשאלה מדוע כוסות היין קיבלו רגל ארוכה ודקה, נשמח להסביר. אותה רגל של כוס היין נועדה כדי לאחוז בה. אנשים רבים מערסלים בטעות את כוס היין, וכך כף היד מחממת את היין ומשפיעה על עושר הטעמים והניחוח. כאשר מקפידים לאחסן את היין בצורה נכונה (בקבוק שוכב) וכאשר דואגים לשמור על טמפרטורה נכונה, חבל להרוס את הכל בגלל אחיזה מרושלת. והמהדרין מוסיפים כי בצורה אחיזה נכונה אפשר יותר ליהנות גם מצלילות היין המשתקת מבעד לכוס.

אל תלגמו כלאחר יד

בכל פעם שאתם פותחים בקבוק יין או מזמינים כוסית יין במסעדה, זיכרו כלל חשוב, פשוט וטוב. אם מזגו לכם יין אצל חברים או שהמליצו לכם על יין חדש, נהגו כך: אף פעם אל תלגמו כלאחר יד. יין זה לא מים. זה לא תה וגם לא מיץ תפוחים. כדי להבחין בעושר הטעמים ובארומה המיוחדת צריך להיות קשובים. היעזרו בכל החושים שלכם. יינות בוטיק שותים בנחת, בהנאה. מקדישים תשומת לב לניחוח ולכל אחד מהטעמים השונים המרכיבים את השלם. מי ששותה את היין שלו במהירות ולא עוצר כדי להתמוגג מפסיד הרבה מהחוויה.

מדוע מגלגלים את היין על הלשון

אנשי יין נוהגים להניח ליין לנשום, לפני הלגימה. זה במיוחד חשוב כאשר לא מדובר ביינות צעירים אלא ביין יותר בשל ובעל גוף מלא. בנוסף, כדי לחוש את עולם הטעמים העשיר של היין יש צורך לגלגל אותו על הלשון. הסיבה לכך איננה רק כדי למשוך את החוויה. על הלשון יש אזורים שונים אשר כל אחד מהם מבחין במיוחד בטעמים אחרים. כאשר מגלגלים את היין על הלשון ניתן לחוש טוב יותר בעושר הטעמים השונים. עם הזמן, לומדים להבחין טוב יותר ברמת המתיקות או היובש, לומדים להבין מהי עפיצות ומהו ההבדל שמעניק גוף של יין סמיך יותר לעומת פחות סמיך. לחיים!