וקנין: נתניהו ראוי לנהל את המדינה

משלחת ש"ס לבית הנשיא המליצה לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

השר לשירותי דת, יצחק וקנין, פתח באיחולי החלמה לרעייתו של הנשיא, נחמה ריבלין, ובהמשך הסביר את ההמלצה, "אני חושב שהממשלה בראשותו של נתניהו תפקדה כראוי. הוא ראוי להמשיך ולנהל את מדינת ישראל".

סגן שר האוצר יצחק כהן אמר לנשיא, "מתחילת הקמפיין היינו שקופים ואמרנו שאנחנו תומכים בבנימין נתניהו כראש הממשלה בכהונה הבאה. אנחנו חושבים שנתניהו יכול לנהל את המדינה כפי שהוא ניהל אותה בעבר. אז ההמלצה שלנו היא להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו ומקווים שיהיה אך טוב לישראל".

ח"כ משולם נהרי אמר גם הוא לריבלין, "אנחנו תומכים בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. אלו המסרים שהיו לנו לפני הבחירות. הקדנציה האחרונה היתה טובה ואנחנו רוצים להמשיך באותה דרך, לכן אנחנו רוצים להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

דבריו של ח"כ יעקב מרגי היו ברוח דומה, "עברנו מערכת בחירות לא פשוטה, אנחנו אחריה, יש לנו עם אחד ומדינה אחת. אנחנו רוצים להמשיך את אותה עשייה כפי שהיתה בממשלה האחרונה עם אותם קווי יסוד וכפי שאמרנו במערכת הבחירות אנחנו נמליץ על נתניהו כמועמד לראשות הממשלה".

הנשיא ריבלין שאל את נציגי ש"ס, "אתם מתנים את ההמלצה שלכם בכך שהממשלה תפעל על פי אותם קווי יסוד?".

השר וקנין השיב לריבלין, "הממשלה האחרונה דגלה בסטטוס קוו בנושאים שהם במחלוקת. לא נוכל לתת יד לממשלה אחרת שתפגע בקודשי ישראל כמו השבת, דבר שחשוב לאחדות ישראל".

ריבלין סיכם את הפגישה וציין, עד כה המליצו 44 חברי כנסת על נתניהו להרכבת הממשלה. ביום רביעי אחר הצהרים אחליט מי האיש שעליו תוטל הרכבת הממשלה".