אוהדי הפועל ירושלים. נציגה ישראלית נוספת באירופה?
אוהדי הפועל ירושלים. נציגה ישראלית נוספת באירופה?צילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

שריינו מקום קבוע עבור נציגה ישראלית נוספת. כך כתב היום (שני) יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל, שמואל פרנקל, למנכ"ל הצ'מפיונס-ליג, מפעל ליגת האלופות של פיב"א, פטריקו קומינוס.

דרישתו של פרנקל מגיעה על רקע הודעתה של הנהלת המפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי, כי גם בעונה הבאה תקבל ישראל מקום קבוע אחד בשלב הבתים, מקום נוסף במוקדמות וכן מועמדות לכרטיס חופשי, כפי שהיה בעונה הנוכחית שהייתה העונה השלישית של המפעל והראשונה בה נציגות ישראליות רבות שיחקו בו.

במכתבו כתב פרנקל כי הוא דורש שבמקום מועמדות לכרטיס חופשי, תקבל נציגה ישראלית נוספת שיריון קבוע בשלב הבתים, בדומה לזה שקיבלה הפועל ירושלים.

על פי מכתבו, שתי סיבות מרכזיות יש להנהלת המפעל לקיים את הדרישה ולהעניק לנציגה ישראלית נוספת שיריון של מקום קבוע בשלב הבתים - מקצועית וכלכלית.

"בעונה האחרונה שתי הקבוצות הישראליות, הפועל חולון והפועל ירושלים, רשמו מאזן של 22 ניצחונות מול 10 הפסדים בליגת האלופות, שהם 69 אחוזי הצלחה, גבוה יותר מכל מדינה אחרת ששלחה קבוצות למפעל זה", נכתב במכתבו של פרנקל.

בנוסף, השתיים היו לבין הקבוצות עם קהל האוהדים הכי גדול, שפקדו את משחקיהן הביתיים בזירה האירופית. בעוד למשחקי חולון הגיעו בין 2,500-3,000 אוהדים בממוצע למשחק, למשחקי מחזיקת הגביע מירושלים שהגיעה עד לשלב רבע גמר המפעל הגיעו כ-6,500 צופים בממוצע למשחק, יותר מכל קבוצה אחרת במפעל - גם מאלה היווניות.

אם זה לא מספיק, כתב פרנקל, גם במפעלי היורופקאפ, המפעל הנוסף של הנהלת פיב"א, הגיעו הנציגות הישראליות - עירוני נס ציונה והפועל חולון שירדה לשם לאחר שהודחה מליגת האלופות, הגיעו עד לשלבים המאוחרים בדמות העפלה לשלבי רבע וחצי הגמר, בהתאמה.

"המנהלת רואה חשיבות רבה בהענקת מקום באירופה לפי הישגים ספורטיביים ומעדיפה מקום קבוע נוסף במפעל, שגם כך ישראל ראויה לו, מאשר הזמנה שאינה מבוססת על הישג ספורטיבי", נכתב בהודעתו של פרנקל.