משפחת רסקין
משפחת רסקיןצילום: בית חב"ד אוגנדה

הרב משה רסקין, שליח חב"ד לאוגנדה, נערך לליל הסדר עבור עשרות ישראלים, חלקם מטיילים אנשי עסקים ומתנדבים.

בית חב"ד באוגנדה הוקם לפני כשנתיים לאחר שהמדינה הפכה ליעד תיירותי ועסקי אטרקטיבי.

הרב רסקין מספר לערוץ 7 שישראלים רבים גילו את מכרה הזהב של אפריקה, כלשונו. "יש כאן אנשי עסקים שגילו שאפריקה היא מכרה זהב עם הרבה משאבי טבע. יש כאן הזדמנויות פיתוח כי המדינות כאן לא מפותחות וכל אחד מנסה את מזלו בחשמל, מים ורפואה כדי לתפוס את השוק.

''יש כאן גם חבר'ה סטודנטים או אחרי צבא שבאים להתנדבויות הומניטאריות וגם מטיילים רבים. אוגנדה מקום מאוד מעניין עם שבטים ג'ונגלים ומפלים. אוגנדה נמצאת על קו המשווה והיא קצת גבוהה וכל השנה יש אותו מזג אוויר, חם על גבול הקריר. כל האנשים שבאים מישראל יוצרים קהילה ואנחנו כמו כל שלוחי חב"ד בעולם משתדלים לדאוג לכל יהודי".

הרב רסקין שהזמין את מוצרי החג מישראל מקווה שהמשלוח יגיע עד ליל הסדר, "אנחנו נערכים למאה איש שיחגגו איתנו ליל סדר כהלכתו ובהמשך את השבתות והחג האחרון. יהיו כאן אנשי עסקים, מטיילים ומתנדבים מישראל. הוצאנו משטח אווירי מישראל והמשטח נעלם, ממש לפני שבת הוצאנו עוד משטח חדש מהארץ עם מצות יין ומוצרי החג. אני מקווה שהכול יגיע. אני, אשתי והעובדים של בית חב"ד עמלים כרגע על ההכנות ויותר סמוך לחג יגיעו לפה גם מטיילים ומשפחה שיעזרו בבישולים".

היחסים עם המקומיים טובים מאוד, "הרוב כאן נוצרים, לאחרונה קצת מוסלמים, אבל יש להם הערכה לעם היהודי והם מאוד מאמינים בתנ"ך ושאנחנו העם הנבחר. יש באפריקה מקומות יותר עוינים אבל פה דווקא יש יחס מכבד לדת וליהודים".