שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

בשביל ישראל. אחרי שהודיעה על שלילת אירוח אליפות העולם בשחיה פראלימפית ממלזיה, בשל אי הסכמתם לאפשר את כניסת הספורטאים הישראליים, הודיעה היום (שני) הוועד הבראלימפי הבין לאומי כי האליפות תתקיים בין ה-9 ל-15 בספטמבר בלונדון בירת אנגליה.

מדובר בהחלטה אסטרטגית וחשובה מאין כמותה עבור ישראל, כשזו למעשה רושמת ניצחון תודעתי גדול שיגרום לעוד ועוד איגודים לדרוש את כניסתם ספורטאים ישראלים לכל תחרויות הספורט ברחבי העולם, גם אלה המתקיימות במדינות ערב להם אין כל קשר דיפלומטי עם ישראל וכאלה שעד לפני לא הרבה זמן, התירו כניסת ספורטאים ישראלים ובלבד שאלה יופיעו ללא אף סממן ישראלי.

בהודעה הרשמית של הוועד הפראלימפי הבין לאומי נכתב בהתייחסות להחלטה לקיים את האליפות בלונדון בחודש ספטמבר הקרוב כי "ההחלטה להעתיק את האליפות ללונדון נובעת מההחלטה הקודמת לשלול את אירוח האליפות ממלזיה, לאחר שהממשלה המלזית לא הצליחה לעמוד בדרישות הוועד ולספק בטוחות לכך שהשחיינים הישראלים יוכלו להתחרות בצורה נטולת חרמות והדרה וכמו כן, גם בצורה בטוחה".

כזכור, האליפות הקרובה נחשבת לקריטית עבור ספורטאים רבים ובהם גם אלו הישראלים, כשזו מהווה אבן דרך חשוב וגדול לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2020.

אנגרו פארסונס, נשיא הוועד הפראלימפי הבין לאומי אמר עם ההחלטה כי "אין לי דרך להודות מספיק לראש עיריית לונדון, למשרד הספורט הבריטי ולאיגוד השחייה הבריטי על המאמץ יוצא הדופן שלהם ועל התמיכה הגדולה שלהם באליפות הזו, שהיא משמעותית מאוד לקראת טוקיו 2020 וכל זאת בהתראה כל כך קצרה".

עוד אמר נשיא הוועד הבינלאומי כי אמנם התאריכים לא זהים לאליפות שתוכננה להתקיים במלזיה, ואף שלתאריכים החדשים יהיו השפעות על הופעות של שחיינים רבים וההכנות שלהם לאליפות, הייתה חשיבות גדולה יותר לקיום אליפות בה יוכלו כולם להתחרות באופן שווה, ללא הבדל דת, מין ולאום.