נתניהו וסמוטריץ'. ארכיון
נתניהו וסמוטריץ'. ארכיוןצילום: דוברות

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', נועד הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם השר יריב לוין, העומד בראש צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד.

לדברי הצדדים הפגישה נועדה בעיקר להבעת רצון טוב, בניית אמון ויצירת דיאלוג והיתה באוירה חיובית.

בפגישה עלו על השולחן כמה סוגיות כשסמוטריץ' מבליט את הדרישה לפיה משרד הדתות לא יהיה בשליטה בלעדית של ש"ס ותהיה גם לבית היהודי-איחוד לאומי השפעה משמעותית בו, הן ברמת הרבנות הראשית והן ברמת בתי הדין הרבניים.

גורם באיחוד מפלגות הימין שעודכן בפרטי הפגישה סיפר לערוץ 7, "גם אם במפלגה לא יקבלו את תיק הדתות כפי שמסתמן, לא יוותרו על דריסת רגל משמעותית והדבר הובהר לנתניהו בצורה הברורה ביותר. לבית היהודי-איחוד לאומי יש הרבה מה לומר בתחומי הדת ויש גם הרבה מה לתקן ולשפר במערכות הללו".

"יש שאלות שאין במהות ויכוח עליהן עם ש"ס אבל אין סיבה לתת להם שליטה בלעדית במשרד. יש כאן צורך בשותפות, ייתכן בצורה של סגן שר עם חלוקת תפקידים משמעותית ומתן סמכויות ברורות מראש כדי שהדברים ייעשו באופן שיוויוני", מוסיף הגורם.

נציין כי במפגש נאמר לסמוטריץ' שהדבר עלול להוות בעיה במגעים מול ש"ס שייתכן שלא תסכים לוותר על שליטה מלאה במשרד הדתות, אך סמוטריץ' הבהיר שמדובר בחלק מדרישות מפלגתו.

מחר עתיד יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, להיוועד עם ראש הממשלה. בתחילה תכננו השניים לקיים מפגש משותף עם נתניהו אולם בשל נסיבות משפחתיות, הפגישה תתקיים בנפרד, כשהשניים תיאמו ביניהם ושוחחו לפני כניסתו של סמוטריץ' למפגש וגם אחריה.