לוחמי נצח יהודה
לוחמי נצח יהודהצילום: הלל מאיר/TPS

רכב שהגיע בחודש שעבר לצ'ק פוסט בצפון השומרון שעט לעבר כוח של גדוד נצח יהודה ונראה היה שהוא מנסה לבצע פיגוע דריסה. הלוחמים לא נפגעו, אבל גם לא ביצעו ירי לעבר נהג הרכב.

על פי הדיווח של כרמל דנגור ברשת ב', תוך זמן קצר התברר שהנהג הוא יהודי תושב אורנית, ולא מדובר בניסיון פיגוע.

אחד הלוחמים שדרך את נשקו המתין עם ביצוע הירי בשל העובדה שהיה מאחורי בטונדה ולא נשקפה סכנה לחייו. בכך למעשה נמנעה פגיעה באזרח ישראלי.

בחודש שעבר הורשעו לוחמים מנצח יהודה בתקיפת עצורים פלסטינים שנחשדו בסיוע למחבל סלאח ברגותי, מי ביצע את הפיגוע בגבעת אסף, בו נרצחו שניים מלוחמי הגדוד.

בתיעוד האירוע נשמע אחד הלוחמים אומר: "אחרי פעילות כל המחלקה רוצים למסור לך פה ד"ש. יש פה חפלה". בשלב זה נראה אחד הלוחמים סוטר לאחד העצורים שעיניו מכוסות, ואומר לו: "תגיד שלום". העצור ניסה לומר דבר מה. אחר כך הכה את העצור השני ודרש: "תגיד שלום, תגיד".

במסגרת הסדרי הטיעון שאושרו בבית הדין הצבאי, נגזרו על שלושה מהלוחמים 190 ימי מאסר, על לוחם נוסף נגזרו חמישה חודשי מאסר וחצי, ועל הלוחם החמישי, שחלקו במעשים הוגדר "קטן יחסית", נגזרו שני חודשי מאסר. כולם הורדו לדרגת טוראי ונגזר עליהם גם מאסר מותנה.

משפטו של מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, מתנהל בנפרד. הקצין מואשם באי מניעת פשע, חבלה ברשלנות ובהתנהגות שאינה הולמת, משום שלא מנע את מעשי חייליו.

חמשת הלוחמים הואשמו בהתעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. בסופו של דבר הורשעו ארבעה בהתעללות בנסיבות מחמירות והחמישי בהתעללות.