אלונה ברקת
אלונה ברקתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כל מכשול שבדרך, גם אם הוא מפיל אותך ועושה זאת בצורה קשה, הוא בסך הכל מכשול", כך אמרה אלונה ברקת, מספר 3 ברשימת 'הימין החדש', מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד בבחירות האחרונות.

אחרי שכשלו ולא הצליחו לעבור את אחוז החסימה, ואחרי שרק אמש קיבלו את גזר הדין, לאחר שעות רבות שהקדישו מתנדבים שבדקו את 11,000 הפרוטוקולים של הקלפיות השונות ברחבי הארץ, התבטאה הבעלים של האלופה היוצאת הפועל באר שבע בפעם הראשונה בפומבית לאחר הכישלון האישי.

בטקס הרמת הכוסית המסורתית לכבוד חג הפסח אמרה ברקת כי "משמעותו המרכזית של חג הפסח הוא יציאת בני ישראל מעבדות לחירות בדרך להפיכתו לעם. כמו כל ארגון גדול, גם עם ישראל היה צריך לעבור את המסלול הקשה עד להפיכתו לבן חורין. כדי להיות בן חורין אמיתי, אסור לשכוח את המטרה שבסוף המסע".

ברקת התייחסה בדבריה הן לכישלון האישי בניסיון להיבחר לכנסת והן במישור העסקי כשאחרי שלוש שנות שלטון וזכיה באליפות הליגה, העונה הקבוצה מבירת הנגב בראשה היא עומדת, כשלה במשימותה. "כל מכשול שבדרך, גם אם מפיל אותך ועושה זאת בצורה קשה, הוא בסך הכל מכשול. גם המועדון שלנו עבר דרך ארוכה עד שהגיע לארץ המובטחת, אבל גם כאן לא הגענו למנוחה ולנחלה. עלינו להמשיך ולהיאבק כל בוקר מחדש כדי להגיע לשם", אמרה ברקת שאיחלה לבסוף כי "כל קושי שיעמוד בפנינו יהיה רק צעד בדרך להגשמת חלומותינו".

מי שנשא דברים גם הוא בטקס הרמת הכוסית המסורתי הוא ראש העיר של באר שבע, רוביק דנילוביץ' שפנה באופן אישי לאלונה ואמר לה: "אלונה, אל תוותרי על החלום. העונה שלנו הייתה קצת פחות טובה. אז מה? אסור לשכוח את ההיסטוריה שהייתה כאן. נכנסנו לדברי הימים של העיר באר שבע ושל מדינת ישראל בשלוש השנים האחרונות. מה לעשות? כשלא הולך אז לא הולך".

דנילוביץ' התייחס בדבריו לאפשרות שישנה כי ביום שאחרי הכישלון בבחירות לכנסת, ולאחר שמעט מאוד אוהדי באר שבע ותושבי העיר הצביעו עבור אלונה בבחירות, זו תעזוב את הקבוצה. "החוסן האמיתי של המועדון זה מה שקורה כאן בחודשיים האחרונים. כולם למען אחד, ואחד למען כולם. לא כולם נתנו סיכוי שאפילו ניכנס לפלייאוף העליון, אבל ידעתם להתעלות ברגע האמת והחזרתם את הכבוד שלכם ושל המועדון. כולנו מלאי תודה והערכה".