מרגש: 'שרים את ההלל' בקליפ בכורה

ללא זמרים ידועי שם, ללא מנצח מקצועי, אבל חודר את הלבבות.

תפילות ההלל החגיגיות בהובלת הרב שמואל אליהו כבר הפכו לשם דבר, ובקרוב – בדיסק מיוחד שיכלול את שירי ההלל, מתוך תפילות חול המועד עם הרב שמואל אליהו, בהן משתתפים אלפים מדי שנה.

היוזמה שהחלה לפני מספר שנים כבר הפכה לתופעה שסוחפת אחריה אלפים מכל הארץ שמשכימים באמצע הלילה בימי חול המועד כדי להגיע לתפילה המיוחדת. מרכז התפילה היא תפילת ההלל שאורכת זמן רב, בליווי כלי נגינה "בדיוק כמו שהיה בבית המקדש", כדברי הרב שמואל אליהו.

לדברי הרב אליהו, "אחד החלקים המרכזיים בחג הוא תפילת ההלל. בבית המקדש היו שוחטים את קרבן הפסח לקול צליל ההלל של שירת ונגינת הלוויים, בימי חג הסוכות היו שרים ורוקדים כל הלילה בשמחת בית השואבה ובתפילות ההלל. אנחנו מנסים לשחזר, ולו במעט, את השמחה הגדולה הזו.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו", כמה יש לנו להודות השנה בפסח הזה על כל הטוב שה' מרעיף עלינו ועל גשמי הברכה, אני מזמין את כל עם ישראל להצטרף לחוייה מרוממת. ובעזרת ה' נזכה כולנו לשנה הבאה בירושלים הבנויה."

יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו מסר "הלב מתרחב לראות אנשים, נשים וילדים שיוצאים בשתיים לפנות בוקר כדי להגיע למערת המכפלה או לכותל הדרומי בשש לתחילת התפילה. זו גם מטרת הקליפ והדיסק, שנערך מתוך צילומים מקוריים מתוך התפילות – לחבר את עם ישראל כולו לחזון הגדול של תפילת ההלל וכמיהת המקדש".

השנה, יערכו תפילות חול המועד ברוב עם, יחד עם תפילת ההלל בשירה ובריקודים ובליווי כלי נגינה, בשלשה מקומות שונים. בבית הכנסת אבוהב בצפת ביום ראשון, בכותל הדרומי ביום שני עם הרב אייל יעקובוביץ, ובאולם יצחק במערת המכפלה עם הרב אוריאל סעייד, ביום שלישי. כלל התפילות יערכו כתפילת 'ותיקין' עם הנץ החמה, בהשתתפות הרב שמואל אליהו שליט"א ואלפי מתפללים נוספים..

להשתתפות באירועים לחצו כאן