אוהדי בית"ר (ארכיון)
אוהדי בית"ר (ארכיון)צילום: פלאש 90

כבר תקופה ארוכה שטוענים אוהדי בית"ר ירושלים וראשי המועדון מהבירה כי הם מופלים לרעה על ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. לטענתם, בכל פעם מחדש מוכיח בית הדין מחדש כי יש דין לבית"ר ודין לכל השאר, כשזה פוסק עונשים שונים על אותם אירועים כלפי קבוצות שונות.

היום (רביעי) נראה כי הדבר הוכח מעל לכל ספק, כשהקבוצה הירושלמית הועמדה לדין בשל התפרצות של שלושה אוהדים במשחק החוץ באצטדיון המושבה מול הפועל תל אביב בשבוע שעבר.

את דיין בית הדין, עו"ד ישראל שמעוני, לא עניין כי מדובר היה במשחק שהתקיים בחוץ ולא היה בשליטת הקבוצה הירושלמית וכן כי מדובר היה בסערת רגשות ואמוציות של אוהדי בית"ר שחגגו גול ניצחון בדקה ה-93.

גם העובדה כי פרטיהם של אותם האוהדים שפרצו אל תוך תחומי כר הדשא הועברו לידי המשטרה ואף מנויים של שניים מהם הושהו, כמו גם כוונת הקבוצה לתבוע אותם לדין אזרחי, לא גרמה לדיין שמעוני לחוס על המועדון הירושלמי כשזה פסק כנגדם עונש חסר תקדים כשהשית עליהם קנס על סך 25,000 שקלים.

למה הפעם נראה כי טענות הקבוצה הירושלמית ואוהדיה לדין מפלה נכונות?

כנגד מועדון הכדורגל של בני סכנין שאוהדיהם דקרו אחד את השני ביציעיהם והתפרעו העונה מספר פעמים חוזרים ונשנים כלפי אוהדים, שחקנים ובעלי קבוצות יריבות, הושת קנס על סך 20,000 שקלים בלבד, זאת על אף שעומד כנגדם עונש של שני משחקי רדיוס על תנאי שבכל פעם דוחים להם.

כנגד אוהדי הפועל תל אביב שירדו אל כר הדשא בחגיגות הניצחון בטדי, בסיבוב הקודם, לא נפסק עונש כלל. כמוהם גם אוהדי מכבי ת"א שפרצו אל כר הדשא אחרי שער הניצחון בסיבוב ח׳ של גביע המדינה מול בית"ר ירושלים יצאו זכאים, ואוהדי מכבי חיפה שזרקו 4 רימוני עשן לתחומי המגרש וגרמו לעצירת המשחק נפסק עונש של 2,000 ש״ח בלבד.

בנימוקיו כתב הדיין שמעוני כי מדובר בהרשעה מספר 11 של בית"ר בעבירות המבוצעות על ידי אוהדי קבוצתם, אך לא ציין כי כל אלו נעשו בתקופתו של הבעלים הקודם אלי טביב וכי מאז שהוחלף הבעלים לא הביאו אוהדי בית"ר את קבוצתם לבית הדין בשל עבירות של אלימות או גזענות.

בבית"ר הגיבו בהלם להחלטת בית הדין שנראית מנותקת לחלוטין מהמציאות ומהעובדה כי מאז הגיע משה חוגג לבירה, נעלמו כלא היו כל התנהגויות האלימות של הקהל הבית"רי: "המועדון המום מגובה הקנס אשר הושת מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. מדובר בענישה שאינה הולמת את הכלים בהם משתמש המועדון על מנת למזער פעולות אלימות ועבירות משמעת כגון: מימון כוח אבטחה המרושת במצלמות במשחקי הבית והחוץ, הסברה וקיום שיח מתמיד אשר הוכיח את עצמו עם הקהל אוהדינו. מדובר בסכומי כסף אדירים ובמאמצים שאינם נתונים לגבול. לכן, להחלטת בית הדין יש תחושה של פגיעה במאמצי המועדון".