אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

כתב אישום יוגש היום (חמישי) בבית השלום פתח תקווה ד"ר עידן ברק, רופא ילדים שנחשד בביצוע מעשים מגונים בקטינים.

ברק, תושב גני תקווה, נעצר לפני כשבועיים על ידי אנשי יחידת להב 433 בעקבות חשד למעשה סדום, סחיטה באיומים וייצור חומרי תועבה לקטין. עם זאת, במשטרה הדגישו כי לא נמצא קשר בין עבודתו כרופא ילדים לבין הקורבנות שהותקפו.

החקירה החלה בעקבות דיווח של הנער למוקד 105, המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת, והיא מתנהלת בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה ומלווה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. בתלונתו סיפר הנער בן ה-14 כי הוא נסחט על ידי אדם. הרופא הקליט את השיחות עמו ושמר את הצ'אטים וכשהילד ביקש להפסיק את הקשר, איים לפרסם את השיחות וההתכתבויות. "יש לי את זה מצולם, ובלחיצת כפתור אני מפיץ את התמונות שלך לכל העולם".

לפני כשבוע האריך בית משפט השלום את מעצרו של ברק, בנימוק שהחומר שהציגה המשטרה מבסס חשד סביר לביצוע עבירות מין.

עו"ד בן-עמי רויטמן מטעם הפרקליטות מסר כי "המשיב, רופא משפחה במקצועו, ביצע לכאורה את המעשים המיוחסים לו על פני תקופה ארוכה של כ-5 שנים, תוך ניצול גילם הצעיר של הקטינים שעניינם מפורט בכתב האישום, תמימותם וסקרנותם, והכל במטרה לספק את צרכיו המיניים. העובדה כי העבירות בהן מואשם המשיב בוצעו על ידו במשך תקופה כה ארוכה מעידה על תעוזתו הרבה ומוסיפה נדבך משמעותי למסקנה בדבר מסוכנותו."

"...העובדה כי מעשיו של המשיב גלשו מעבר למרחב האינטרנטי, כאשר המשיב ביצע מעשה סדום פיזי ב-ב.ב., שעניינו מפורט באישום השני, כמו גם פער הגילים הגדול בין המשיב לקורבנותיו, מעידים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו, על נכונותו לנצל עמדת כוח, ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם".