שער יפו. ארכיון
שער יפו. ארכיוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה עצרה הלילה ארבעה בני אדם, שניים מהם עיתונאים, כאשר ברשותם שני גדיים אותם ככל הנראה תכננו להקריב בהר הבית.

הארבעה נעצרו בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על חשודים שברשותם גדיים העושים את דרכם למתחם ההר על מנת להקריב את הגדיים כקרבן פסח.

המשטרה נערכה לאיתור הרכב החשוד, ובמהלך הלילה הרכב אותר כשהגיע לעיר העתיקה, סמוך לשער יפו, ובו 4 חשודים. במהלך חיפוש ברכב נמצאו בתא המטען שני גדיים.

מברור ראשוני עלה כי יושבי הרכבה הם תושב עפרה בשנות הארבעים לחייו, נער כבן 17 תושב מרכז הארץ ושני עיתונאים. כל יושבי הרכב עוכבו לחקירה וציודם נתפס במסגרת החקירה ואיסוף הראיות.

שני החשודים נחקרו בגין עבירות של התעללות בבעלי חיים והתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי ואילו שני העיתונאים שוחררו בהמשך הלילה ובכוונת המשטרה לזמנם לחקירה בהמשך. היום יובאו שני החשודים לדיון בפני בית משפט.

"משטרת ישראל לא תאפשר לאף גורם ולאף אדם וגורם להסית ולעורר פרובוקציות בכל דרך ובניגוד לדין בשטח הר הבית, ותפעל בנחישות כנגד כל חשוד וגורם שיפעל באופן מכוון על מנת לעורר פרובוקציה והתססה בדגש על ימים אלו בימים אלו טרום חגי ניסן והפסחא", נמסר מהמשטרה.

תנועת חוזרים להר מסרה לסוכנות הידיעות TPS בתגובה למעצר פעילי התנועה הבוקר בירושלים, יחד עם עיתונאים שליוו אותם: "משטרת ישראל ממשיכה במדיניות הרפיסות הקבועה שלה כאשר משקיעה בלמגר את הדרישה היהודית להקריב קרבן פסח, בעוד נותנת למוסלמים להמשיך לדרוש לרצח יהודים בהר הבית ופותחת להם את שער הרחמים רק כדי לא לעורר את זעמם"

עוד הוסיפו בתנועת חוזרים להר, "אנו נמשיך בדרישה שלנו להקרבת קרבן פסח עוד השנה על אפם ועל חמתם של משטרת ישראל ושאר מעכבי הגאולה, הגיע הזמן שהיהודים יתחילו להרים את הראש ולדרוש מעל כל במה את חידוש קרבן הפסח ובניין בית המקדש בהר הבית"

"זאת האירוניה במיטבה שכדי לשמור על השקט במדינה הדמוקרטית מוכנים לעצור שני עיתונאים במשך לילה שלם, בשם הדמוקרטיה ושמירה על הסדר הציבורי מוכנים לרמוס כל זכות בסיסית כדי למנוע את הדרישה להקרבת קרבן פסח", הדגישו בתנועה.