ינון ראובני
ינון ראובניPhoto by Basel Awidat/Flash90

לאחר 3 שנים בבידוד ובתנאים קשים הוחזר השבוע האסיר ינון ראובני, אשר הורשע בהצתת כנסייה בצפון, לאגף התורני.

ראובני שהה עד כה באגף השמור בכלא השרון, שם מלבד שעת חצר אחת ביום היה סגור בתאו לאורך כל שעות היממה.

בנוסף, נאסר עליו לשוחח בטלפון עם בני משפחתו והם מורשים לבקרו פעם בשבועיים בלבד. במשך כל שלוש השנים לא הורשה ראובני להשתתף במנייני תפילה גם בשבתות, חגים ובימים נוראיים.

נציין כי מדובר בתנאים הקשים ביותר בשרות בתי הסוהר, וכעת נשאר 2 אסירים נוספים בתנאים אלו, עמירם בן אוליאל, נשוי ואב לילדה, הנאשם בפרשית דומא, וקטין נוסף מהיישוב נחליאל בבנימין אשר הורשע בביצוע עבירות תג מחיר.

השבוע דחו בשב"ס, בקשה של הקטין מנחליאל, אשר ביקש לחגוג את ליל הסדר שלא בבידוד. לאור כך גם בן אוליאל וגם הקטין יערכו את ליל הסדר כל אחד בתאו המבודד, ללא מניינים וללא אסירים נוספים. נציין כי השניים לא מקבלים טלפונים והקשר עם משפחתם מתבצע באמצעות ביקור קצר פעם בשבועיים.

נזכיר כי ראובני, שהורשע בהצתת הכנסייה ליד הכינרת, נישא לפני כשנה וחצי בתוך כותלי הכלא, לאחרונה חזרה בה הפרקליטות מכתב אישום נוסף אשר התנהל כנגד ראובני ונאשם נוסף בגין הצתת כנסיית הדור מציון, הצתת מחסן ומכונית וכן אירועים נוספים של תג מחיר שיוחסו לו.

ראובני, יחד עם אשתו ומשפחתו ניהלו מאבק ארוך, להשיבו לאגף התורני, העברתו לאגף התורני בכלא רימונים השבוע, נעשתה בין השאר בסיוע לשכתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שסייעו לכך שהמעבר יתקיים כבר לפי חג הפסח. כעת מצפה משפחתו שיושבו לו כלל הזכויות אשר מקבלים כלל האסירים.

לאחרונה הגיש עו"ד חי הבר מטעם ארגון חוננו עתירה לבימ"ש המחוזי מרכז בלוד, בדרישה להשיב את ראובני לאגף התורני, עתירה שכעת התייתרה בעקבות החזרתו לאגף התורני.